رئیس ستاد کشوری طرح تحویل سلامت:

نظارت بر برنامه‌های ۱+۷ از اول تا پایان دی ماه انجام می‌گیرد

دکتر آقاجانی گفت: ۲ ستاد استانی نظارت بر طرح تحول تشکیل شده که یکی از اردیبهشت آغاز به کار کرده و وظیفه نظارت بر اجرای برنامه‌های طرح تحول را بر عهده دارد و دوم ستاد استانی نظارت بر تعرفه‌ها است که بطور منظم به انجام وظیفه می‌پردازد.

دکتر محمد آقاجانی رئیس ستاد کشوری طرح تحول در اجلاس شورای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص مشکلات اجرای طرح تحول سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نظارت بر اجرای طرح تحول قرار بود ۶ ماه پس از آغاز طرح به بررسی وضعیت عملکرد دانشگاه‌ها بپردازد که بدلیل اجرای فاز سوم طرح تحول به تأخیر افتاد. 
ولی قرار است از اول تا پایان دی ماه ارزیابی از فعالیت‌های طرح تحول انجام گیرد که تحت عنوان طرح ۱+۷ است، که از ۷ طرح مربوط به برنامه‌های فاز اول طرح تحول و ۱ به معنی کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی است. 

وی گفت: تک تک شاخص‌های طرح تحول، طی این نظارت یک ماهه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و کارنامه کاری در بهمن ماه برای تمام مراکز دانشگاهی کشور در حوزه بهداشت و درمان صادر خواهد شد که برای ادامه مسیر راه‌گشا خواهد بود. 

دکتر آقاجانی تأکید کرد: در حال حاضر که تمرکز بیشتر بر فاز سوم طرح تحول و تعرفه گذاری‌ها است، بدان معنی نیست که اهمیت فاز ۱ و ۲ طرح کم رنگ شده و دانشگاه‌ها ملزم هستند به تمام این برنامه‌ها رسیدگی کنند. 

وی در پایان گفت: موتور محرک و اصل انرژی طرح تحول از نیروی انسانی است و پرداخت به موضع کارانه و سایر پرداخت‌ها، انگیزه برای ادامه بهترکار است و قرار بر این است که بصورت علی الحساب 1.5 برابر کارانه به پرستاران پرداخت شود تا انگیزه بیشتری برای ادامه کار که بسیار سخت‌ و طاقت فرسا است، داشته باشند. 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار