شهبازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نهادهای اجرایی در بحث مفاسد اداری و اقتصادی پا را از همایش‌ها فراتر بگذارند

دبیر جنبش عدالتخواه با بیان اینکه تاکنون هیچ نهادی در برخورد با مفاسد اداری و اقتصادی کار ملموسی انجام نداده است، گفت: نهادهای اجرایی در مبارزه با مفاسد پا را از برگزاری همایش قدری فراتر قرار دهند و به اقدامات عملی همت گمارند.

"حسین شهبازی "در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برخورد با فساد اداری عزم جدی همگان را می‌طلبد، اظهارداشت: متاسفانه تاکنون هیچ نهادی در برخورد با مفاسد اداری و اقتصادی کار ملموسی انجام نداده است.

دبیر جنبش عدالتخواه افزود: همان طور که در پیام مقام معظم رهبری به همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد تاکید شد، بهتر است نهادهای اجرایی پا را از برگزاری همایش قدری فراتر قرار دهند و به اقدامات عملی همت گمارند. 
 
شهبازی با اشاره به این که شفافیت اطلاعات بیانگر قدرت حاکمیت است، تشریح کرد: در صورتی که شفافیت اطلاعاتی در بحث‌های اقتصادی اعم از مسکن و زمین رعایت شود، جلوگیری از فساد ساده‌تر انجام خواهد شد. این موضوع که حاکمیت از اطلاعات کافی و کامل در بخش‌های مختلف اداری و اقتصادی برخوردار باشد، به معنی تسلط نظام برای صدور احکام قضایی عادلانه‌تر  خواهد بود.
 
وی ادامه داد: نکته بسیار مهم در مبارزه با فساد اقتصادی این است که یک طبقه فعال فراباندی از منتقدین در جامعه وجود داشته باشد و بهترین جایگاه شکل‌گیری چنین نهادفراباندی دانشگاه‌ها خواهد بود.
 
دبیر جنبش عدالتخواه در پایان خاطرنشان کرد: بعد از سی و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی زمان شعار دادن سپری شده است و الان نوبت عملی شدن شعارهاست. زمان مبارزه با فساد، خدمت به توده‌های مستضعف و شعارهایی از این دسته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار