تقدیر از پژوهشگران برتر محیط زیست کشور

در هفته ملی پژوهش و فناوری پژوهشگران برتر سازمان محیط زیست کشور معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمید راشدی مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری و معرفی پژوهشگران برتر سازمان محیط زیست گفت:هفته پژوهش و فناوری هفته ای است که فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور را فراهم می‌آورد. تا کلیه ذی‌نفعان ضمن اطلاع از روند‌ها و وضعیت موجود در کشور برای آینده برنامه ریزی و اقدامات مهمتری را در دستور کار خود قرار دهند.


راشدی افزود: انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها ضمن ارتقاء شان و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین در این عرصه بستر سازی مستحکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم کند.

وی ادامه داد: از سال 1379 به منظور ترویج فرهنگ پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نام‌گذاری 25 آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شورای فرهنگ عمومی به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی این وزارت سپرد.

راشدی تصریح کرد: بر اساس آئین نامه جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر که از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری 20 نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و رتبه بندی آنان انجام گرفت و بر اساس نظر اعضای کمیته علمی نفرات اول تا چهارم حائز امتیاز بالای 100 در 3 سطح به عنوان پژوهشگر برتر سازمان انتخاب شدند که به آنها لوح تقدیر و جوایزی تعلق گرفت.

وی ادامه داد: آقایان عباس آشوری، با 312 امتیاز پژوهشگر برتر سطح یک،  ابراهیم صحتی ثابت با امتیاز پژوهشگر برتر سطح دوم و علیرضا نادری پژوهشگر برتر سطح دوم و موسی امینی پژوهشگر برتر سطح سوم به عنوان پژوهشگر برگزیده معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.همچنین ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، فارس و تهران، به ترتیب رتبه اول، دوم و سوم را به عنوان ادارات کل برتر در حوزه پژوهش انتخاب شدند.

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: درحوزه فناوری محیط زیست اداره کل استان فارس به عنوان استان نمونه درحوزه‌ فناوری‌های محیط زیست انتخاب گردید این استان از طرح فناورانه استفاده از تکنولوژی سونوشیمیایی در تصفیه لجن نفتی حاصل از مخازن نگهداری نفت خام حمایت کرده است. نتیجه بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که این تکنولوژی با راندمان حدود 90 درصد می‌تواند به عنوان یک روش تصفیه لجن نفتی به کار گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۱:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
من هم یکی از کسانی بودم که لوح پژوهشگر برگزیده سازمان را برای دومین بار کسب نمودم اما نه دعوتی از ما شد نه جایزه ای دادند و نه اصولا این برتری در جایی از امتیازات برای دریافتی ها منظور است و به قول آقای احمدی نزاد مصداق همان ورق کاغذ پاره است و لا غیر
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا نادري
۱۰:۳۹ ۱۴ دی ۱۳۹۳
با سپاس فراوان از شما امير جان كه هميشه ياور و مشوق خوبي برا من بوده ايد.
Canada
Amir
۱۵:۳۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
بسیار تبریک به مهندس علیرضا نادری عزیز به خاطر تلاش و پژوهش در حوزه محیط زیست ایران. موفق باشید.
آخرین اخبار