پژوهش ریشه در دستورات دینی و فرهنگ ایرانی دارد

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست گفت: علم و پژوهش جایگاه خاصی در دستورات دینی و فرهنگ ایرانی دارد و مسائل محیط زیستی نیز این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و معرفی پژوهشگران برتر سازمان محیط زیست گفت: پژوهش و پرداختن علمی از دستورات دینی و فرهنگ ایرانی است و علم و فرهنگ جایگاه خاصی در حوزه محیط زیست دارد.

وی با اشاره به اینکه در 8سال گذشته فقط یک پژوهش نامه در سازمان حفاظت محیط زیست تهیه شد، افزود: در سال‌های گذاشته پژوهش کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت ولی با دستور ریاست جدید سازمان شورای پژوهشی آغاز به کار کرد.
 
وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در دوره قبل دارای 2پژوهش نامه بود و هر استانی با توجه به شرایط محیطی کارهای پژوهشی انجام می‌داد که در دوره قبل این فعالیت‌ها متوقف شده بود.
 
مظاهری تصریح کرد: در 14.5 ماه گذشته در زمینه پژوهش توسعه، فناوری و‌آموزشی اقدامات موثری انجام شده است و تفاهم نامه ای بین سازمان محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
 
معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست تلاش می‌کند در زمینه طرح‌ها و شرکت‌های دانش بینان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری کند. طبق دستور ریاست سازمان محیط زیست سعی می‌کنیم تولید کننده دانش و علم باشیم زیرا هیچکس به اندازه محققین محیط زیست به مسائل این حوزه آگاهی ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: محیط ، زیست ، پژوهش ، فرهنگ ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.