در صد و شانزدهمین جلسه علنی شورا شهر تهران مطرح شد

3 میلیون تردد با وسایل شخصی توسط ساکنان حومه تهران

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: باتوجه به اینکه سه میلیون تردد با وسایل شخصی مربوط به ساکنان حومه تهران است و این امر در ردیف بودجه دیده شده دولت کمکی برای توسعه خطوط مترو نکرده است.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانسرخو عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص مطالبات شهرداری تهران از دولت افزود: مطالبات شهرداری از دولت به چند دسته تقسیم می‌شود که در بودجه بندی سال 93 ذکر شده است. البته باید ردیف به ردیف تخصیص بودجه مشخص شود.همچنین بخشی از بودجه‌های تخصیص یافته مربوط به سنوات قبلی است که باید در تخصیص بودجه نوشته می‌شد.

وی با بیان اینکه دولتهای گذشته کمک شایانی به شهرداری تهران نکرده اند افزود: خط مترو فرودگاه امام خمینی و خط مترو وارمین-تهران در ردیف بودجه دیده شده است و با توجه به اینکه 3 میلیون نفر ساکن حومه تهران با وسایل شخصی به شهر تهران می‌آیند هیچ توجهی به آن نشده است. چرا که مستقیما این ترددها نقش بر شکل گیری بیشتر ترافیک داردو 740 کیلومتر مترو مورد نیاز تهران، است.

سرخو با اشاره به اینکه شورا نباید به جای شهرداری تهران صورت حساب در بیاورد تاکید کرد: این مطالبات باید به سازمان حسابرسی ارائه شود تا حسابرسی دقیقی صورت گیرد.

وی  با توجه به قانونی بودن طلب شهرداری از دولت خاطر نشان کرد: دولت باید بپذیرد که درگذشته و حال مطالباتی به شهرداری دارد و بعد از تایید حسابرسی باید آن بودجه طلب شده از طرف شهرداری را پرداخت کند.

*نقش مطالبات شهر تهران در سیاه نمایی شرایط اقتصادی ایران

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراناحمد دنیا مالی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با اخذ مطالبات شهرداری تهران از دولت افزود: دولت پیشین این بدهی را به وجود آورده است و دولت فعلی در ضمن نداشتن توانایی مالی نمی‌تواند بار دولت پیش را به دوش بکشد .

وی با اشاره به سیاه نمایی شرایط اقتصادی کشور در دنیا ادامه داد: وقتی  بحث12 هزار میلیارد تومان بدهی  در جهان گفته شود شرایط اقتصادی ایران را به صورت بدی جلوه دهد که دراین خصوص پیشنهاد حکیمی پور مبنی بر دادن نامه‌ای از طرف شهرداری به دولت جلوه خوبی خواهد داشت.
همچنین یک میلیارد دلار  اعتبار برای مترو تهران و حومه از تسهیلات حساب ذخیره ارزی است و جزو مطالبات شهرداری نیست.

دنیا مالی در خصوص بیان داشتن اعداد به صورت واقعی تاکید کرد: در بند یک 4 هزار میلیارد دلار برای نرخ ما هزار و 300 میلیارد تومان است. همچنین بخش توسعه ناوگانهای حمل و نقل با کمک دولت تجهیز شده است و بهتر است در این خصوص یک طرفه به قاضی نرویم.

وی با یادآوری بند 4 که گویای دریافت هزینه از دولت است خاطر نشان کرد: باید اعلام شود شهرداری تا به حال چقدر پول دریافت کرده است و بزرگنمایی مطالبات شهرداری تهران از دستگاه های دولتی جز ایجاد حساسیت مطلب دیگری را دنبال نمی کند.
*مطالبات قانونی شهرداری تهران از دولت

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران احمد حکیمی پور عضو کمیسیون بافت فرسوده  شورای شهر تهران در بحث مطالبات شهرداری تهران از دولت افزود: نگران تصویب طرح در شورا هستم
و اجرایی نشدن آن بعد از مصوب شدن.
همچنین این مطالبات قانونی است و باید پرداخت شود و در صورت اجرایی نشدن شورا زیر سوال می‌رود.

حکیمی خاطر نشان کرد: مطالبات حق ما و شهر تهران است و پیشنهاد می‌کنم سهام کارخانه‌ها که باید به شهرداری تعلق بگیرد در جدول مطالبات شهرداری از دولت قید شود.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بعد از صحبت‌های حکیمی پور بیان داشت این بحث با نامه مهدی چمران به دولت دنبال شده است و این پیشنهاد برای مطالبات شهرداری تهران از دولت خوب است و ضرری ندارد.

گفتنی است، در پی این طرح قید دو فوریت برای اجرای آن به تصویب رسید.

انتهای پیام/
در ادامه جلسه علنی امروز شورا ولی الله شجاع پوریان با بیان اینکه باید از زحمات مدیریت شهری و مدیران مناطق به جهت فعالیت‌های ارزنده آنان در همایش بزرگ اربعین تقدیر و تشکر کرد افزود: پیشنهاد می‌کنم اعضای شورا سپاس‌نامه‌ای از مجموعه مدیران شهری داشته باشد.

وی در ادامه اظهار نظر شجاع پوریان در رابطه با فعالیت‌های شهرداری تهران در اربعین حسینی و در کربلا مهدی چمران رئیس شورای شهر با عنوان اینکه شهرداری تهران خدمات ارزنده‌ای را در این مدت در کربلا ارائه دادند که همچنان هم برقرار است تصریح کرد: این اقدامات تا حدی بود که تمامی نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان حاضر در کربلا از شهرداری تهران تشکر کردند که هرچند این اقدامات در مقابل جمعیت عظیم 20 میلیونی مسلمانان در این روز ناچیز بود اما باید گفت: خدمات شهرداری تهران امسال متفاوت و بهتر از سالهای گذشته ارائه شد.

رئیس شورا خاطر نشان کرد: تشکر دیگر را از آقای پیرهادی رئیس سازمان بسیج شهرداری و نیز عضو شورا دارم در این مدت اقدام به برپایی دو موکب بزرگ بین نجف و کربلا و نیز کربلا نموده بودند.

*غیبت 7 نفر از اعضای شورا در جلسه علنی امروز


 صدو شانزدهین جلسه علنی امروز شورای شهر در حالی آغاز شد که هفت نفر از اعضای شورا در حالی آغاز شد که 7 نفر از اعضای شورا یعنی مجتبی شاکری، رحمت‌اله حافظی، رضا تقی‌پور، محمد مهدی تندگویان، احمد مسجد جامعی، فاطمه دانشور و الهه راستگو عضو هیئت رئیسه شورا در این جلسه غایبند.

گفتنی است، قرار است در جلسه امروز شورا دوفوریت طرح پیشنهاد مجلس شورای اسلامی و دولت جهت پیشگیری مطالبات شهرداری تهران از دولت در بودجه سال 94 بررسی شود.

لازم به ذکر است، بررسی دو فوریت طرح پیشنهاد مجلس شورای اسلامی و دولت مبنی بر اختصاص 3 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران بخش خصوصی در امور حمل و نقل عمومی و نیز بررسی دو فوریت طرح الزام شهرداری تهران به صدور پایان کار پس از کاشت درخت در حداقل مسافت 70 درصد عرصه در املاکی که باغ شناخته می‌شود و نیز بررسی دوفوریت طرحی دیگر مبنی بر اصلاح بند هفتم تبصره یکم زیر ماده واحده مصوبه مناسب‌سازی فضاهای شهری برای جانبازان و معلولین جسمی و حرکتی از جمله مواردی است که در جلسه امروز بیان می‌شود.

همچنین نطق پیش از دستور امروز جلسه علنی شورا که قرار بود توسط معصومه آباد  عنوان شد بیان نشد.


*حضور 20 میلیونی مسلمانان در کربلا بیانگر نمایش نرم قدرت شیعیان در دنیاست


علی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای صد و شانزدهمین جلسه علنی شورا که پس از یک وقفه  یک هفته ای به علت حضور اکثر اعضای شورا در کربلا به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد با اشاره به حضور 20 میلیون نفر از مسلمانان در کربلا افزود: اینکه پس از 1400 سال هنوز مسلمانان جهت پاسداشت این روز بزرگ سر از پا نشناخته و قدم به سرزمین کربلا می‌گذارند حرکت بزرگی است که ضامن و نگهدارنده اسلام و تشیع در دنیاست.

وی به حدیثی مبنی بر پیروزی و انتظار جهت تحقق این موضوع پرداخت و اظهار داشت: در واقع انسان وقتی شاهد این حرکت‌های عظیم است بر اعتقاد،‌ایمان و باور او افزوده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به حضور یک میلیون زائر ایرانی در کربلا و در روز اربعین حسینی اشاره کرد و گفت:‌ حضور عظیم مسلمانان در این همایش بزرگ حسینی بیانگر نمایش نرم قدرت شیعیان در دنیا بوده و درواقع بشارت بزرگی جهت تحقق پیروزی که خدا به تمامی مسلمانان وعده داده است.

چمران در ادامه به 25 آذرماه و شروع هفته پژوهش اشاره کرد و افزود:‌ ان‌شا‌ءالله که کشورمان در مسیر پژوهش قدم گذاشته و به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

وی در پایان با اشاره به تعطیلی جلسات علنی و غیر علنی هفته آینده شورا به دلیل شهادت امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) خاطر نشان کرد: به این جهت پنجشنبه 27 آذرماه روز شهادت عالم بزرگ شهید دکتر مفتح را گرامی داشته و امیدواریم ملت ایران همواره در جهت فعالیت‌های ایشان گام بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.