شین‌هوا:

مذاکرات هسته‌ای امروز در ژنو ادامه می‌‌یابد

منابع دیپلماتیک اعلام کردند مذاکرات دوجانبه میان آمریکا و ایران در باره مسئله هسته‌ای ایران روز دوشنبه در ژنو آغاز شد و قرار است امروز (سه‌شنبه) ادامه یابد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، این مذاکرات پیش از مذاکرات روز چهارشنبه مدیران سیاسی  وزارت امور خارجه کشورهای گروه 1+5 (چین،‌‌آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان) با ایران به منظور دستیابی به راه حلی جامع و بلند مدت برای پرونده هسته‌ای ایران، صورت می‌گیرد.

نماینده آمریکا در مذاکرات روز چهارشنبه  "وندی شرمن" معاون سیاسی وزیر خارجه خواهد بود. از سوی ایران هم ،هیاتی به سرپرستی عباس عراقچی و مجید تخت روانچی  در این مذاکرات شرکت خواهندکرد.  این هیات روز دوشنبه وارد ژنو شده است. عباس عراقچی پیشتر گفته بود  مذاکرات جدید بین ایران و گروه  1+5  درباره همه جنبه‌های برنامه هسته ایران است.

 در نوامبر سال 2013توافق موقتی در ژنو بین ایران و گروه 1+5 به دست آمد  که طبق آن طرفین می‌بایست  تا 20 ژوئیه سال 2014 به توافقی نهایی دست می‌یافتند. اما توافق نهایی در این مهلت به دست نیامد و مذاکره کنندگان در آخرین مذاکرات خود در وین  تصمیم گرفتند این مذاکرات را تا ژوئن آینده تمدیدکنند .


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار