ولایتی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

«گروگان‌گیر سیدنی»، یک کلاهبردار فراری از ایران بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مصلحت نظام در مورد«حادثه گروگان‌گیری سیدنی» گفت: فرد گروگانگیر مدعی شده که یک روحانی است، در حالی که هیچ تحصیلاتی در حوزه علمیه نداشته و یک فرد معمولی و کلاهبردار بود که از ایران فرار کرده و در خیابان‌های استرالیا آزادانه زندگی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی در حاشیه همایشی که به مناسبت روز پژوهش در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شده بود، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در مورد «حادثه گروگان‌گیری سیدنی» اظهار داشت: فرد گروگان‌گیر بیشتر به یک فرد بیمار و روانی شبیه بود، حتی قضیه گروگان‌گیری مورد نقد قوه قضاییه استرالیا نیز قرار گرفت و این قوه از نخست‌وزیر این کشور انتقاد داشت.

وی افزود:  بعید است مسئولان استرالیا از وجود چنین فردی با سابقه کلاهبرداری و آزار جنسی بی‌خبر باشند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخص مصلحت نظام در مورد شرایط پناهندگی در استرالیا نیز تصریح کرد: این کشور به زحمت به افراد پناهندگی می‌دهد و گاهی اتفاق می‌افتد؛ مهاجران به این کشور که از طریق قایق وارد استرالیا می‌شوند غرق یا کشته می‌شوند، در نتیجه یک چنین فردی با اختلالات روانی ابزار دست آن‌ها قرار گرفته و او را از زندان آزاد کردند.

وی افزود: این فرد گروگانگیر مدعی شده که یک روحانی است، در حالی که هیچ تحصیلاتی در حوزه علمیه نداشته و یک فرد معمولی و کلاهبردار بود که از ایران فرار کرده و در خیابان‌های استرالیا آزادانه زندگی می‌کرد.

ولایتی تصریح کرد: استرالیا جزء کشورهایی است که در توطئه‌ کشورهای غربی علیه جهان اسلام شرکت می‌کند و قابلیتش در همان حد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار