استقبال اتحادیه اروپا از بهبود روابط آمريکا و کوبا

فدریکا موگرینی؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از بهبود روابط آمريکا و کوبا استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بیست و پنج سال پس از فرو ریختن دیوار برلین که اروپا را بار دیگر متحد کرد، اتحادیه اروپا از یک "نقطه عطف تاریخی" در منطقه کارائیب که با از سرگیری روابط دیپلماتیک کوبا و آمریکا شکل گرفت استقبال کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد:امروز یک دیوار دیگر شروع به ریختن کرده است. این تحولات بیانگر پیروزی گفتمان بر رویارویی است.

دولت های اروپایی ، برغم انتقاد از وضع حقوق بشر در کوبا ، از دیرباز از واشنگتن خواسته اند با پیروی از آنها در جهت بهبود روابط خود با کوبا ، به ویژه از زمان پایان جنگ سرد و فروپاشی شوروی که حامی مالی اصلی کوبا بود ، بکوشد.
 
موگرینی گفت اتحادیه اروپا، که تحریم های دیپلماتیک خود علیه کوبا را در سال 2008 لغو کرد ، از گفتگو حمایت می کند. ماه آوریل اتحادیه اروپا مذاکرات درباره یک موافقتنامه همکاری با کوبا را آغاز کرد ، هرچند هاوانا اخیرا این مذاکرات را که قرار بود در آنها درباره حقوق بشر نیز گفتگو شود ، به تعویق انداخت. 

موگرینی گفت :حقوق بشر همچنان محور سیاست اتحادیه اروپا در برابر کوبا خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان بابت کمک به میانجیگری میان هاوانا و واشنگتن تشکر کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار