بهمن نامور مطلق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطح کرد

مستندنگاری آثار تاریخی به حفظ گذشته هنرهای دستی و سنتی کمک می‌کند

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در خصوص مستندنگاری آثار تاریخی گفت: مستندنگاری آثار را در چند فاز آغاز کرده‌ایم تا نسل آینده و جوان جامعه با شاهکارهای هنری، صنایع دستی و سنتی این مرز و بوم آشنا شوند.

بهمن نامور مطلق، معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در خصوص مستند نگاری آثار نفیس و تاریخی برخی از موزه‌ها در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: مستند نگاری آثار فاخر و نفیسی را در چند فاز آغاز کرده‌ایم تا با این کار نسل آینده و جوان جامعه با شاهکارهای هنری، صنایع دستی و سنتی این مرز و بوم آشنا شوند.

نامور مطلق ادامه داد: این حرکت فرهنگی با همکاری اداره کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور آغاز شده و ادامه دارد.

ناصر مطلق اظهار داشت: کار عکاسی از آثار موجود در موزه‌ هنرهای ملی در فاز نخست مستند نگاری انجام می‌شود و در فازهای بعدی با فعالیت مشترک سازمان میراث و اداره کل توسعه و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی، مستند نگاری به صورت پیوسته از آثار موجود در انبار مجموعه‌ی سعد‌آباد و پژوهشکده هنرهای سنتی کشور انجام خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث کشور بیان کرد: حاصل این همکاری مشترک رادر صورت تأمین اعتبار به صورت مجموعه‌های چند رسانه‌ای و کتاب منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون مستند نگاری جامعی از این آثار صورت نگرفته و درصدد تهیه و تنظیم این پروژه فرهنگی هستیم که به رشد و ارتقاء‌ سطح آثار هنرمندان امروزی و معرفی آثار فاخر هنرمندان صاحب نام که برخی از آن‌ها در قید حیات نیستند، کمک شایانی خواهد کرد تا گذشته هنرهای سنتی و دستی حفظ شده و دقت و سرعت هنرمندان در ساخت آثار ارتقاء‌ پیدا کند.

  
انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
مجتبی از خرم اباد
۱۶:۰۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۳
خب برای مستند تاریخی باید هزینه بشه تا مردم علاقمند بشن
آخرین اخبار