ای حجت خدا، آیا وارد شوم؟؛

توصیه‌هایی از مرحوم آیة الله العظمی بهجت در باب زیارت امام رضا(ع)

به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود آمده و تغییر یافته است یا نه؟ اگر تغییر حال در شما بود، حضرت علیه السلام به شما اجازه داده است.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت قدس‌سره در یکی از سفرهای خود به مشهد مقدس در بین جمعی از ارادتمندان، بیاناتی درباره زیارت حرم شریف امام رضا علیه‌السلام و کرامات آن حضرت ایراد فرمودند، خلاصه‌ای از این بیانات در ادامه آمده است:

زیارت شما قلبی باشد. در موقع ورود اذن دخول بخواهید. اگر حال داشتید، به حرم بروید. هنگامی که از حضرت رضا علیه‌السلام اذن دخول می‌طلبید و می‌گویید: «أ أدخُلُ یا حجةَ الله؛ ای حجت خدا، آیا وارد شوم؟»، به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحولی در آن به وجود آمده و تغییر یافته است یا نه؟ اگر تغییر حال در شما بود، حضرت به شما اجازه داده است.

اذن دخول حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام گریه است؛ اگر اشک آمد، امام حسین علیه‌السلام اذن دخول داده‌اند و وارد شوید.

اگر حال داشتید، به حرم وارد شوید. اگر هیچ تغییری در دل شما به وجود نیامد و دیدید حالتان مساعد نیست، بهتر است به کار مستحبی دیگری بپردازید. سه روز روزه بگیرید و غسل کنید و بعد به حرم بروید و دوباره از حضرت اجازه ورود بخواهید.

زیارت امام رضا علیه‌السلام از زیارت امام حسین علیه‌السلام بالاتر است؛
چراکه بسیاری از مسلمانان به زیارت امام حسین علیه‌السلام می‌روند، ولی فقط شیعیان اثنی‌عشری به زیارت حضرت امام ‌رضا علیه‌السلام می‌آیند.

بسیاری، از حضرت رضا علیه‌السلام سؤال کردند و خواستند و جواب شنیدند؛ در نجف، در کربلا، در مشهد مقدس. کسی مادرش را به کول می‌گرفت و به حرم می‌برد، چیزهای عجیبی را می‌دید.

ملتفت باشید! معتقد باشید! شفا دادن الی‌ماشاءالله به تحقق پیوسته! یکی از معاودین عراقی غدّه‌ای داشت و می‌بایستی مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت. خطرناک بود. از آقا امام رضا علیه‌السلام خواست او را شفا بدهد، شب حضرت معصومه علیها‌السلام را در خواب دید که به وی فرمود: « غده خوب می‌شود؛ احتیاج به عمل ندارد». ارتباط خواهر و برادر را ببینید! از برادر خواسته، خواهر جوابش را داده است.

همه زیارتنامه‌ها مورد تأیید هستند. زیارت «جامعه کبیره» را بخوانید. زیارت «امین الله» مهم است. قلب شما بخواند. با زبان قلب خود بخوانید.

کسی وارد حرم حضرت رضا علیه‌السلام شد، متوجه شد سیدی نورانی در جلوی او مشغول خواندن زیارتنامه می‌باشد. نزدیک او شد و متوجه شد که ایشان اسامی معصومین سلام‌الله‌علیهم را یک‌یک با سلام ذکر می‌فرمایند. هنگامی که به نام مبارک امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف رسیدند سکوت کردند! آن کس متوجه شد که آن سید بزرگوار، خود مولایمان امام زمان سلام‌الله‌علیه و ارواحناله‌الفداء می‌باشد.

در همین حرم حضرت رضا علیه‌السلام چه کراماتی مشاهده شده است! کسی در رؤیا دید که به حرم حضرت رضا علیه‌السلام مشرف شده و متوجه شد که گنبد حرم شکافته شد و حضرت عیسی و حضرت مریم علیهما‌السلام از آنجا وارد حرم شدند. تختی گذاشتند و آن دو بر آن نشستند و حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند.

روز بعد، آن کس در بیداری به حرم مشرف گردید. ناگهان متوجه شد حرم کاملاً خلوت می‌باشد! حضرت عیسی و حضرت مریم علیهماالسلام از گنبد وارد حرم شدند و بر تختی نشستند و حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند. زیارتنامه می‌خواندند. همین زیارتنامه معمولی را می‌خواندند. پس از خواندن زیارتنامه از همان بالای گنبد برگشتند. دوباره وضع عادی شد و قیل و قال شروع گردید. حال، آیا حضرت رضا علیه‌السلام وفات کرده است؟!

منبع:برگی از دفتر آفتاب، ص۱۶۲


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سها
۰۲:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
دلم صحن انقلابت را میخواد... آقاجان بطلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۵
سلام و درود ما و تمام انبیاء و اولیاء خدا بر آقا و مولایمان علی ابن موسی الرضا همه مشتاق زیارت شما هستیم التماس دعا ار همه زائرین محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۵
السلام علیک یاسلطان یاعلی بن موسی الرضا (ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
السلام علیک یا امام کریم...ببخش اقا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
السلام علیک یا امام کریم...ببخش اقا..
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۰۹:۴۵ ۰۴ دی ۱۳۹۳
خدا را هزار مرتبه شکر که ما رو لایق دونست که امام رضا رو داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۴ دی ۱۳۹۳
جانم روحم مالم زندگیم فدای امام عزیزم امام رضا
Iran (Islamic Republic of)
هوشیار
۱۰:۵۵ ۰۲ دی ۱۳۹۳
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا(ع).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۱ دی ۱۳۹۳
خوشا آنان که می فهمند کجایند
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۳۵ ۰۱ دی ۱۳۹۳
یا آقا موسی الرضا بطلبم ما که زیارتمون فقط با تلویزیونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۱ دی ۱۳۹۳
درودخدا برعلمای اسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۳
خوشا به سعادتشون انشالله كه قسمت ما هم باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۱ دی ۱۳۹۳
به قربان مهربانیت یا امام رئوف
آخرین اخبار