نگرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا از گسترش ناامنی در استرالیا

بروز چند حادثه خشونت آمیز در نقاط مختلف استرالیا بویژه شهر سیدنی، کنفدراسیون فوتبال آسیا را نسبت به چگونگی حفظ امنیت در جریان رقابت‌های جام ملت‌های سال 2015 بشدت نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از ای اف سی، هنوز یک روز از اتمام ماجرای گروگانگیری در شهر سیدنی و  کشته شدن 2 گروگان نگذشته بود که یک مورد چاقوکشی و کشته شدن 8 کودک بین 18 ماهه تا 15 ساله در منطقه کایرنز هم گزارش شد هنوز تحقیقات در مورد ضارب یا ضاربین این حادثه ادامه دارد اما هیچکدام از اقدامات پلیس استرالیا نتوانسته خیال کنفدراسیون فوتبال آسیا را در مورد چگونگی حفظ امنیت بازی‌های جام ملت‌ها در سال 2015 آسوده کند.

الکس سوسای مدیر کمیته امنیت AFC در این باره گفت: ما از مقامات استرالیایی خواستیم سطح اقدامات امنیتی به هنگام برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا را مجددا ارتقا دهند. باید توجه داشت 16 تیم ملی به همراه هزاران هوادار فوتبال، خبرنگاران و ... برای حضور در این بازی‌های به استرالیا سفر می‌کنند حفظ امنیت آنان در درجه اول اهمیت قرار دارد. هر آنچه مقامات استرالیایی تا به امروز در زمینه مسائل امنیتی انجام داده‌اند باید ارتقا یابد.

لازم به ذکر است، فقط در فرصت یک ماه باقی مانده تا آغاز بازی‌های جام ملت‌های آسیا، گروگانگیری در سیدنی به عنوان یکی از شهرهای میزبان این رقابت‌ها رعب و وحشت زیادی در سراسر استرالیا بوجود آورد.

بازی‌های جام ملت‌های آسیا از 9تا31 ژوئن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار