نیازمند فرهنگ‌سازی مستمر برای بانکداری الکترونیکی هستیم

فرهنگ‌سازی جهت توسعه بانکداری الکترونیکی و رعایت مسائل امنیتی هنگام ورود به فضای سایبر نیاز به آموزش گسترده و همه‌جانبه در کشور دارد.

علیرضا صالحی، دبیر کمیسیون شبکه و امنیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در گفتگو با به  خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛، ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در توسعه و کاربری بانکداری الکترونیکی گفت: با توجه به توسعه بسیار خوب زیرساخت‌های فنی بانکداری الکترونیکی در کشورمان، متأسفانه هنوز فرهنگ کاربری صحیح آن انجام نگرفته است. 

وی با اشاره به اینکه هنوز سرویس‌های دولت الکترونیکی در کشورمان به‌خوبی پیاده‌سازی نشده است، افزود: همچنان افراد در موقعیت‌های گوناگون ناچار به استفاده از پول نقد هستند که این مسئله ضمن هدر رفتن سرمایه‌های عظیم جهت توسعه بانکداری الکترونیکی، توسعه کشور را نیز با کندی روبرو خواهد ساخت. 

دکتر علیرضا صالحی یکی از آسیب‌های مهم در کندی توسعه فرهنگ استفاده از بانکداری الکترونیکی را مقوله امنیت کاربران دانست و ادامه داد: کاربران با وجود استفاده نسبتاً زیاد از خدمات بانکداری الکترونیکی کماکان در دام کلاهبرداران مختلف سایبری می‌افتند و حتی مسائلی مانند عدم افشای رمز کارت‌ بانکی رعایت نمی‌گردد. 

وی همچنین رقابت بانک‌ها در ارائه هرچه بیشتر کارت‌بانکی، دستگاه کارت‌خوان و سرویس‌های مرتبط بدون توجه به فرهنگ‌سازی را یکی از آسیب‌های این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی بانک‌هامی‌تواند بازگرداندن نحوه ارائه این خدمات به مسیر صحیح و فرهنگ‌سازی گسترده در این زمینه باشد. 


انتهای خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار