سرپرست میراث فرهنگی شهرستان کاشان:

دانش‌آموزان عصای دست میراث فرهنگی هستند

سرپرست میراث کاشان تفاهم و دیدگاه مشترک میراث و آموزش و پرورش شهرستان و آموزش 54 هزار دانش آموز و 4 هزار شاغل و بازنشسته فرهنگی در آینده به الگوی فرهنگ‌سازی و صیانت از آثار از کاشان یاد خواهد شد.

مهران سرمدیان، سرپرست اداره ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري شهرستان کاشان در خصوص تفاهم‌نامه همکاری میان میراث فرهنگی با آموزش و پرورش این شهرستان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در شهرستان کاشان 54 هزار دانش آموز، ‌4 هزار شاغل و بازنشسته فرهنگی وجود دارد که بیان کننده وابستگی اهالی کاشان به آموزش و پرورش است. 
 
سرمدیان ادامه داد: در همین راستا زیرساخت فرهنگی را در نظر گرفتیم و از سنین پایه در صدد فرهنگ‌سازی در شهرستان تاریخی کاشان هستیم.
 
سرپرست میراث کاشان اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری صورت گرفته می‌تواند علاوه بر آموزش، آشنا کردن دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان شود. 
 
این مقام مسئول عنوان کرد: با آموزش دادن و آشنا کردن قشر نوجوان و جوان (دانش آموزان) می‌توان آینده شهر کاشان را چنین توصیف کرد که علاوه بر میراث شهرستان، اکثریت اهالی وارت ارزش‌ها و داشته‌های تاریخی، فرهنگی خواهند بود. 
 
سرمدیان تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه صورت گرفته، آموزش و آشنا کردن آثار تاریخی، دانش آموزان، می‌توان در بخش گردشگری از دانش آموزان به عنوان راهنمایان و معرفان نوروز، مراسم گلاب‌گیران، ... استفاده کرد. 
 
وی بیان کرد: قرار است پنجشنبه هر هفته تور کاشان‌گردی با حضور معلمان تاریخ و جغرافیا و... برای دانش آموزان در نظر گرفته شود. 
 
سرپرست میراث کاشان خاطرنشان کرد: در سال 86 در قالب تور دانش آموزی با آموزش و پرورش همکاری داشتیم که همین تورهای دانش‌آموزی برخی معلمان بازدید از سیلک را اولین بار بیان کردند. 
 
وی افزود: وقتی که معلم کاشانی، آثار تاریخی خود را تاکنون ندیده باشد، باید منتظر گمنام ماندن تمدن و فرهنگ باشیم. 
 
وی بیان کرد: تورهای دانش‌آموزی سال 86 باعث 7500 نفر از تپه‌های سیلک بازدید کنند. 
 
سرپرست میراث کاشان ادامه داد: نگاهمان با آموزش و پرورش به آثار تاریخی و فرهنگ شهرستان و معرفی آن به همگان مشترک است و در همین راستا مسابقات فرهنگی، نقاشی، وبلاگ‌نویسی، عکاسی و... را برای دانش آموزان کاشانی در نظر گرفته‌ایم تا در آینده کاشان در بُعد فرهنگی نیز همانند تاریخ کهن خود زبانزد عام و خاص شود.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار