پیر مؤذن در افتتاحیه هفته فرهنگی اردبیل:

بهبود الگوهای رفتاری مسئولان شاه کلید ترقی اردبیل خواهد بود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط میان ملت و دولت و نیز بهبود الگوهای رفتاری مسئولان شاه کلید ترقی استان اردبیل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کمال‌الدین پیر مؤذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه هفته فرهنگی استان اردبیل با بیان این که هر چند از دوره صفویه به عنوان اوج اعتلای اردبیل یاد می‌شود افزود: اما باید گفت از صفویه تنها برای آبادانی و ترقی اصفهان بهره گرفته شده است.
 
وی با تاکید بر بهره گیری از فرهنگ غنی و پتانسیل‌های متعدد نهفته در اردبیل اظهار داشت:  قطعا ارتباط میان دولت و مردم و نیز بهبود الگوهای رفتاری مسئولان شاهد کلیدی جهت ترقی این استان خواهد بود چرا که اردبیل از نظر اقتصادی از پتانسیل‌های بالقوه‌ای برخوردار است.
سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به نقص گردشگری در رونق اقتصادی هر کشور تصریح کرد: توسعه سرمایه گذاری داخلی و خاجی و گشایش دروازه‌های استان جهت سرمایه گذاری به روی تمامی جهانیان یکی از راه کارهای برون رفت از وضعیت ضعیف اقتصادی فعلی استان اردبیل است که البته این امر جز حمایت دولت و نمایندگان مجلس میسر نخواهد بود.

پیر مؤذن به فعالیت‌های استاندار اردبیل جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی و در نتیجه ارتقا ارزش افزوده در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: وجود چشمه‌های متعدد آب معدنی  به عنوان یکی از پتانسیل‌های طبیعی بالقوه استان از جمله بخش‌هایی است که می تواند درآمد و ارزش افزوده فراوانی را چه برای استان و چه برای کشور به ارمغان آورد چرا که بر اساس آمار گردشگری امروزه گردشگری و بهره گیری از منابع طبیعی امروزه مهم ترین منبع درآمد کشورهای پیشرفته در جهان است.
 
وی با عنوان این  که بر پایی دهکده‌های سلامت به جهت برخورداری از چشمه‌های متعدد آب معدنی می‌تواند زمینه ورود توریست در کشور را فراهم آورد خاطر نشان کرد: در واقع باید گفت بی تردید در واقع اردبیل به جهت برخورداری از منابع متعدد و نقش عظیم در تاریخ ایران آیینه تمام نمای فرهنگ ایران زمین است.

گفتنی است؛ زارع معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 2نیز در حاشیه این  افتتاحیه و در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشارکت شهرداری این منطقه در برپایی هفته فرهنگی اردبیل اظهار داشت:‌هفته فرهنگی اردبیل شامل دو بخش نمایشگاهی و اجرای مراسم است که هدف از برپایی آن نمایش توانمندی‌های اردبیل و ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های تاریخی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.
 
وی با بیان این که افتتاحیه بخش نمایشگاهی این برنامه نیز از امروز خواهد بود افزود:‌در بخش نمایشگاهی هر شب در مدت برپایی هفته فرهنگی اردبیل از ساعت 18الی 21 برنامه‌هایی با محوریت شعر آیینی، ادبی، موسیقی آذری و دفاع مقدس اجرا خواهد شد که البته تجلیل از مفاخر و مشاهیر اردبیلی ساکن تهران نیز از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.
 
وی در پایان با عنوان این که برپایی غرفه‌های ویژه جهت ارائه محصولات فرهنگی، صنایع دستی و سوغات ویژه استان در راستای معرفی توانمندی‌های اقتصادی و گردشگری اردبیل از دیگر بخش‌های ویژه برنامه هفته فرهنگی استان اردبیل در برج میلاد است خاطر نشان کرد: تمامی این برنامه‌ها از امروز تا نهم دی ماه در برج میلاد تهران برگزار شده و علاقمندان می توانند جهت آشنایی با فرهنگ اردبیل به این نمایشگاه مراجعه کنند.
 
انتهای‌پیام/

برچسب ها: نماینده ، مردم ، اردبیل ، شاه ، کلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار