طراحی خودروی هوشمند 2 نفره با کمترین مصرف سوخت

اعضای باشگاه پژوهشگران جوان موفق به طراحی وسیله نقلیه هوشمند 2 نفره با کمترین مصرف سوخت و افزایش ایمنی بالا شدند.

مصطفی صائمیان رئیس اداره امور فرهنگی و فوق برنامه باشگاه پژوهشگران جوان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت:پایگاه استعدادیابی نخبگان باشگاه پژوهشگران واحد داریون، تحقیقاتی در راستای اجرای سیاستهای اقتصادی نظام جمهوری اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ارائه راهکارهای اقتصاد مقاومتی، اقدام به طراحی یک وسیله نقلیه هوشمند 2 نفره کرده است.

وی با اشاره به مشخصات این وسیله هوشمند افزود: حجم کم،  مصرف سوخت پایین،  کاهش آلاینده های خروجی موتور،  قیمت پایین،   هزینه های پایین تعمیر و نگهداری،  افزایش ایمنی سرنشین،   مجهز به سیستم های هوشمند کنترلی،  طراحی و ظاهر شیک و مدرن از مشخصات اصلی این سیستم است

 صائمیان تصریح کرد:؛ وسیله نقلیه فوق، سیستمی ما بین خودرو و موتور سیکلت که دارای پلت فرم خودرو بوده و از انجین موتور سیکلت به عنوان نیرو محرکه استفاده می کند که جهت ساخت نمونه اولیه این طرح به هزینه و یا امکانات اولیه از طریق ستاد مرکزی و یا مجوز استفاده از بودجه پژوهشی واحد نیاز داریم. مبلغ 150000000 ريال جهت ساخت نمونه مورد نیازمی باشد. 

وی خاطرنشان کرد:رئيس باشگاه واحد داريون، ابراز اميدواري كرده که ؛ انشا ا... در آينده بسيار نزديك این خودرو با آرم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به بازار عرضه شود و جهت راه اندازی کارخانه نيز از متخصصین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد داريون استفاده خواهد شد.



انتهای پیام/
برچسب ها: طراحی ، خودرو ، هوشمند ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.