آسوشیتدپرس گزارش داد؛

شبکه آنلاین پلی‌استیشن سونی همچنان قطع است

آسوشیتدپرس گزارش داد؛ شبکه آنلاین پلی‌استیشن سونی به علت حمله هکرها همچنان قطع است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، شبکه آنلاین پلی‌استیشن سونی برای دومین روز متوالی به علت حمله هکرها قطع بود. 

این در حالی است که کاربران کنسول‌های جدید پلی استیشن که به مناسبت سال نوی میلادی عرضه شده است بسیار مشتاق به استفاده از خدمات این شبکه هستند. 

همچنین شبکه اینترنتی کنسول ایکس باکس نیز که به علت حمله هکرها قطع شده اما ظهر جمله وصل شد، جمعه شب با اختلالات عمده ای روبرو شد. 

گروهی از هکر ها که خود را تیم لیزارد (مارمولک) معرفی کرده اند در توییتر مسئولیت حمله به سایت ایکس باکس شرکت مایکروسافت و پلی استیشن شرکت سونی را به عهده گرفته اند. با این حال بسیاری از علاقمندان به بازی های رایانه ای و نیز دیگر گروههای هکری این اقدام را محکوم کرده اند. 

حتی گروه کیم داتکام که خود بارها به لطمه زدن به حریم خصوصی در اینترنت متهم شده است اعلام کرده است در صورتی که گروه لیزارد شبکه ایکس باکس را به حال اول خود بازگرداند خدمات وی پی ان رایگان به مشتریان خود می دهد.  

گروه لیزارد به نظر می رسد که پیشنهاد کیم داتکام را درباره سایت ایکس باکس پذیرفته است و سایت ایکس باکس روز جمعه وصل شد با این حال هنوز مشخص نیست دقیقا چه اتفاقی افتاده است: نه سونی و نه مایکروسافت اعلام نکرده اند عامل قطع شبکه‌هایشان چه بوده‌اند و کارشناسان نیز می‌گویند پیگیری منبع این حملات یا تایید ادعای گروههای هکری بسیار دشوار است. 

سونی آنلاین در وب سایت خود اعلام کرده است شبکه پلی استیشن هنوز قطع است و در توییتر از صبوری کاربران خود تشکر کرده و اعلام کرده است در تلاش برای برقراری این خدمات است. سایت مایکروسافت نیز اعلام کرده است شبکه ایکس باکس لایو ظهر روز جمعه وصل بود اما بعداز ظهر دچار اختلالاتی گسترده شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار