وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

از فعالیت فتنه‌گران در دستگاه‌های دولتی جلوگیری می‌شود

"جنتی" پس از نشست اختصاصی با اعضای کمیسیون فرهنگی و نماینده وزارت اطلاعات، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ "علی جنتی"،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران بیان کرد: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات از سال 86 مطرح شد که قانون بسیار مهمی است.
 
وی افزود: این قانون اخیرا به دست دولت رسیده و بر اساس آن به هر شهروند ایرانی حق دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به دستگاه‌های مختلف داده شده است.
 
جنتی در ادامه بیان کرد: دولت الکترونیک که مد نظر ماست، در سه سال آینده به گونه‌ای تحقق خواهد یافت که مردم بدون مراجعه‌ی حضوری به دستگاه‌های مختلف،‌ تقاضای خود را مطرح و پاسخ را دریافت کنند.
 
وی با اشاره به محتوای جلسه‌ی امروز گفت: امروز نحوه‌ی دسترسی شهروندان ایرانی، اشخاص حقیقی و حقوقی به اطلاعات، مورد بررسی قرار گرفت و چگونگی پاسخگویی دستگاه‌ها نیز مورد بحث بود.
 
جنتی با بیان اینکه این آیین نامه باید به تصویب دولت برسد، گفت:‌پس از تصویب آیین نامه‌ی حق دسترسی آزاد برای شهروندان، برای تمام دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مصادیق فتنه گفت: رهبر انقلاب بارها به این نکته تاکید کرده‌ است که فتنه خط قرمز نظام است. کاملا روشن است که اتفاقاتی که سال 88 افتاد و عده‌ای با راهنمایی‌های افراد بیگانه دست به اقداماتی در کشور زدند، فتنه گر نامیده‌ می‌شوند.  افرادی دستگیر و بازداشت شدند که در تحقیقات محرز شد با عناصر خارج از ایران ارتباط نزدیک داشته‌اند. از هرگونه فعالیت این افراد در دستگاه‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.
 
وی در خصوص بودجه‌ی تئاتر بیان کرد: بودجه مسئله‌ی جدیدی نیست و مشکلات آن همیشه وجود داشت است. بودجه‌ی تئاتر،‌ حوزه‌ی سینما و همچنین کتاب همیشه با مشکلات اعتباری مواجه بوده و موضوع جدیدی نیست.

جنتی اظهار داشت:‌ معاونت هنری وزارت ارشاد برای جشنواره‌های پیش رو و همچنین جشنواره‌ی مد و لباس، تمهیدات لازم را تدارک دیده است. ممکن است در یک سال با افزایش بودجه مواجه باشیم و دست دولت برای اختصاص بودجه به حوزه‌ی فرهنگ و هنر باز باشد و گاهی نیز با محدودیت بودجه روبروییم و باید برنامه ریزی درست داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.