دانشجویان تا محاکمه عوامل فتنه از پای نخواهند نشست

"کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه" رونمایی شد

کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه عصر امروز در لانه جاسوسی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه عصر امروز در لانه جاسوسی رونمایی شد.

سیدمحمد میرحاجی مسئول بسیج دانشگاه تهران با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: در حماسه 9 دی خط بطلانی بر هشت ماه آشوب و تقابل با نظام اسلامی کشیده شد.
 
وی ادامه داد: در فتنه 88 یک حرکت کلی و جریان‌سازی در کشور نمی‌بینیم، بلکه یک جریان خاص سیاسی بود که آبشخور آن از بیرون کشور و با هدف براندازی نظام در نظر گرفته شده بود. بسیج دانشجویی قشر پیشرو کشور و بدنه محرکه جامعه، بار دیگر مطالبه خود را برای محاکمه این فتنه آمریکایی، انگلیسی و مسببان آن اعلام می‌کند.
 
مسئول بسیج دانشگاه تهران تصریح کرد: محاکمه سران فتنه به دلیل ریختن خون پاک جوانان کشور و ایستا کردن روند تمدن‌سازی کشور است و بسیج دانشجویی به عنوان فرزندان نظام و انقلاب یک دادخواستی تهیه کرده و در این جا آمده تا جای کم‌کاری نهادی که باید این دادخواست را زودتر تهیه می‌کرد، جبران کند و در آن خواستار محاکمه دو تن از سران فتنه شدند.
 
وی افزود: البته فتنه محدود به این دو نفر نیست. این دو نفر به عنوان رئوس فتنه بودند که ما خواستار محاکمه شدیم و بسیج دانشجویی تا تحقق محاکمه تک تک عوامل فتنه از پای نمی‌نشیند. البته این دادخواه در زمینه محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی لعنت الله علیه است.
 
میرحاجی اظهار داشت: مطالبات ما در خصوص افرادی از جمله محمد خاتمی به عنوان ضلع سوم فتنه که در جریان‌سازی حضور داشتند، معطوف شده چون معتقیدیم فتنه یک قضیه محدود به جریان خاص سیاسی است از بهزاد نبوی، محسن میردامادی، عبدالله رمضان‌زاده و مهدی هاشمی‌رفسنجانی به عنوان عوامل دیگر اصلی فتنه می‌توان نام برد و گفت تا محاکمه آن‌ها در دادگاه صالحه در جمهوری اسلامی ایران از پای نخواهیم نشست. ما این نامه را به دبیر شورای عالی امنیت ملی که مصوبه حصر را داشته می‌دهیم و از سوی شورای عالی امنیت ملی خواستار رسیدگی به جرایم سران فتنه هستیم.
 
وی تصریح کرد: امروز صداهایی از داخل جمهوری اسلامی ایران و هیئت دولت به گوش می‌رسد. از مسئولان می‌خواهیم به قول خود عمل کنند و سران فتنه را به اشد مجازات برسانند.

میرحاجی با بیان اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فتنه خط قرمز و سنگ محک ماست، اظهارداشت: در معاونت فرهنگی وزارت علوم بیشتر برخوردها با این موضوعات وجود دارد و می‌بینید فضای دانشگاه به سوی آشوب‌ها هدایت می‌شود، بنابراین خواستار این هستیم که جلوی این روند گرفته شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا شورای عالی امنیت ملی را خطاب قرار داده‌اید، اظهار داشت: این اقدام ما به این منظور نیست که قوه قضاییه را نادیده بگیریم. شمخانی دبیر شورای امنیت ملی است و این گونه عیوب را پیگیری می‌کند. از طرفی مصوبات شورای عالی امنیت الزام‌آور است و این دستگاه‌ها باید پیروی کنند. سال‌ها از حماسه 9 دی می‌گذرد. بسیج دانشجویی این مطالبه را دارد و پیگیری می‌کند و ما در بیانیه‌های مختلف در مورد سران فتنه این موضوع را بررسی کردیم اما امسال تصمیم گرفتیم به نهاد بالاتری ارجاع دهیم.
 
میرحاجی در پاسخ به این سوال که شما در زمینه اقتصاد مقاومتی چه فعالیت‌هایی را داشتید، تصریح کرد: ما اولین جایی بودیم که این موضوع را بررسی کردیم اما متأسفانه شاهد عدم پاسخگویی دولت به جنبش دانشجویی هستیم و دولت خود را مکلف به پاسخگویی به دانشجویان نمی‌داند و همواره شاهد عدم پذیرش دعوت‌ها بوده‌ایم و همچنین یک نامه به وزیر اقتصاد، وزارت ارشاد و وزیر امور خارجه نوشتیم و از آن‌ها دعوت کردیم که برخلاف تأکید مقام معظم رهبری مسئولان پاسخگو نبودند.

در ادامه سیدمحمد حسین هاشمی گلپایگانی مسئول بسیج دانشگاه امام صادق با اشاره به مسئله فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 قضیه ساده‌ای نیست و برای جنبش دانشجویی و امت سنگ محکی است که وجود دارد در فتنه 88 کسانی بودند که اشتباه بزرگی کردند.
 
وی ادامه داد: این افراد نظام را با مشکلات بحث عدیده‌ای روبرو کردند اگر فتنه 88 نبود بحث هسته‌ای ما و رشد اقتصادی کشورمان به شکل دیگری بود.
 
مسئول بسیج دانشگاه امام صادق تصریح کرد: فتنه 88 در کارنامه افراد به صورت یک نقطه سیاه است که به راحتی سفید نمی‌شود.
از مجلس تشکر می‌کنم که هنوز بحث فتنه را به عنوان سنگ محک افراد معیار قرار داده است.  
 
هاشمی افزود: فتنه یک جریان‌سازی کلی بود تا فضای کشور را بهم ریزد و کار یک نفر هم نبود در این راستا هر کسی پای کار آمد و پیاده‌نظام آورد علیه نظام و حرکت‌های اجتماعی راه انداخت همچنین به دنبال هتک حرمت نظام بود در این فتنه مسئول است و باید پاسخگو باشد نمی‌توانیم بگوییم این فتنه یک حادثه بود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این فتنه‌گرها حضورشان در مجلس قابل پذیرش نیست اگر کسی در فتنه بوده است و می‌خواهد در مجلس مسئولیت بگیرد اول باید به گناه خود اعتراف کند و بعد مجلس در مورد آن فرد تصمیم می‌گیرد. 

همچنین "ناصر آراسته" دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با اشاره به کیفرخواست از شورای امنیت ملی اظهار داشت: ما این کیفرخواست را به دبیر شورای امنیت ملی می‌دهیم زیرا شورا موظف است این گونه مسائل را که برای کشور ناامنی ایجاد می‌کند را پیگیری کند.  
 
وی ادامه داد: 5 سال از مطالبه برحق مردم از 9 دی می‌گذرد و تأکید می‌کنیم این مطالبه بر زمین مانده و باید پیگیری شود.
 
آراسته تصریح کرد: میرحسین موسوی و مهدی کروبی کسانی بودند که ادعاهای واهی را مطرح کردند و شروع به زیرسوال بردن اصول نظام و عدالت کردند.  
 
وی خاطر نشان کرد: مردم در 9 دی بدون واسطه و بدون اینکه جناحی را مأمور کنند حرف خود را به مسئولین زدند و خواستار محاکمه فتنه‌گران بودند.

در ادامه این برنامه مجتبی ثابتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ اظهار داشت: برخی مسائل نیاز به تحلیل ندارد چرا که قانون اساسی ما واضح است و هیچ حقوقدانی نمی‌تواند اجازه تفسیر آن را به خود بدهد مخصوصا در اصل 19 قانون اساسی کشورمان این‌گونه است.  
 
وی ادامه داد: قانون اساسی کشورمان همه افراد را در مقابل این قانون یکسان می‌داند بنابراین باید پاسخگوی اعمال خود باشند حتی اگر این افراد رئیس جمهور یا نخست وزیر گذشته کشور باشند اگر افراد خود را دایه‌دار قانون‌مداری بدانند انتظار می‌رود که به قانون اساسی عمل کنند.  
 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ تصریح کرد: 5 سال از فتنه 88 می‌گذرد و همواره شاهد هستیم که مردم محاکمه عمومی خود را در قبال فتنه‌گران در 9 دی 88 به عمل آوردند. عدم پیگیری قانونی جرایم سران فتنه، نشان از سعه صدر نظام اسلامی دارد اما متأسفانه طغیان کنندگان از سعه صدر نظام جمهوری اسلامی ایران سواستفاده می‌کنند.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: از شورای عالی امنیت ملی انتظار می‌رود رسیدگی به جرایم سران فتنه را پر کند و به مطالبات دانشجویان پاسخ دهد و ما محاکمه 2 تن از سران فتنه را به شورای عالی امنیت ملی تقدیم می‌کنیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: فتنه 88 ، 9 دی ، بسیج دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار