تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

سه مردسال در یک سال به عنوان برترین‌‌های فوتبال لقب گرفتند

امروز سه شنبه 9 دی 1393 هجری شمسی برابر با 7 ربیع الاول 1436 هجری قمری و 30 دسامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 88 سال پیش در چنین روزی مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران با شرکت 12 تیم آغاز شد. این مسابقات با حضور تیم‌های تهران، ایران، نظام، علمیه، کاوه، مظفر، رویین تن، سرعت پارس و عصر در زمین کالج البرز برگزار شد.
 
82 سال پیش در چنین روزی شمس‌الدین شایسته در کرمان مجمع ترقی و ترویج‌ ورزش را تاسیس کرد و پس از آن ورزش کرمان رو به پیشرفت نهاد.
 
81 سال پیش در چنین روزی انجمن تربیت بدنی ایران تشکیل شد این انجمن با حضور حکیم الملک، حسین‌علا و دکتر عیسی صدیق‌ تاسیس گردید و سپس رسمیت قانونی پیدا کرد انجمن تربیت بدنی ایران برگزاری مسابقات را در مدارس و موسسات فرهنگی آغاز کرد.
 
71 سال پیش درچنین روزی هانری نومایی قهرمان تنیس ایران که برای ادامه‌ تحصیل به آمریکا‌ رفته بود در مسابقات قهرمانی دانشگاه‌های آمریکا در قسمت انفرادی اول شد و در مسابقات دو نفره به مقام دوم دست یافت.
 
48 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی باستانی قهرمانی باشگاه‌های تهران پس از برگزاری 166 مسابقه کشتی در شش دور به پایان رسید. در 52 کیلوگرم محمد رسولی از پولا، در 57 کیلوگرم غلامحسین حاج عبدالله از پولاد، در 63 کیلوگرم حسن سلطانی از پولاد،‌ در 70 کیلوگرم ناصر شاکری از ابومسلم، در 78 کیلوگرم غلام بیگ زاده از نیرو یزدان، در 87 کیلوگرم حسین سلخی از حجبر، در 97 کیلوگرم اسد روشن کیش از کلیوان پور و در 97+ کیلوگرم حسین سرابی از نیرو یزدان اول شد. در رده بندی تیمی: تیمهای باشگاه‌های پولاد، حجبر و جمشید به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند. این مسابقات در تهران برگزار شد.
 
44 سال پیش در چنین روزی مجله معتبر فرانس فوتبال برای انتخاب مرد سال فوتبال 1970 گرد هال مولر از آلمان غربی را با 77 امتیاز به عنوان مرد سال فوتبال انتخاب کرد. پس از او مور از انگلستان با 69 امتیاز دوم و ریوا از تیم ایتالیا با 65 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.
 
43 سال پیش در چنین روزی مجله فرانس فوتبال یوهان کرایف ستاره نامدار فوتبال هلند و باشگاه آژاکس آمستردام را با کسب 116 رای به عنوان مرد سال فوتبال اروپا انتخاب کرد.
 
30 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه آرژانتین در مسابقه فوتبال جام بین قاره‌ای در توکیو ژاپن با نتیجه یک بر صفر برابر تیم لیورپول انگلستان قهرمان اروپا به پیروزی رسید و جام مسابقات بین قاره‌ای را به دست آورد. این پنجمین بار بود که یک تیم از آمریکای جنوبی پس از برگزاری این مسابقه در ژاپن صاحب جام می‌شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، ورزش ، آینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار