صدرالحسینی:

رزمایش محمد رسول‌الله(ص) آفندی است/ پیام رزمایش به رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: رزمایش پاسخ قاطع و مقتدرانه به سناریوهایی است که مستکبرین در نظر دارند، جمهوری اسلامی ایران آمادگی حفاظت کامل از دریاهای منطقه دارد، رزمایش ما کاملاً آفندی بوده و پدافندی و تدافعی نیست.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا صدرالحسینی در نود و دومین اجلاس هم اندیشی موسسه ندا با عنوان جایگاه رزمایش محمدرسول الله در محاسبات امنیتی نظامی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) آفندی بوده و تدافعی نیست.
 
وی افزود: نیروهای مسلح هر کشوری در راستای آمادگی آن کشور اقدام به انجام رزمایش کرده و نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش و سپاه در این راستا نقش آفرینی کردند و این رزمایش در وسعت بزرگی حدود 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع انجام شد.
 
کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج فارس با توجه به وابستگی‌هایی که به کشورهای قدرتمند دنیا مثل آمریکا و انگلیس دارند رزمایش‌های مشترکی انجام می‌دهند اما جمهوری اسلامی به تنهایی اقدام به انجام رزمایش می‌کنند و این رزمایش دارای پیام‌های داخلی و خارجی است.
 
صدرالحسینی با اشاره به پیام‌های داخلی و خارجی رزمایش ادامه داد: در بعد خارجی پیام رزمایش پاسخ قاطع و مقتدرانه به سناریوهایی است که مستکبرین در نظر دارند، جمهوری اسلامی آمادگی حفاظت کامل از دریاهای منطقه دارد رزمایش ما کاملا آفندی بوده و پدافندی و تدافعی نیست.  
 
کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه با اشاره به پیام این رزمایش به تکفیری‌ها عنوان کرد: پیام این رزمایش به رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها این است که ما آماده دفاع از خود هستیم و توانمندی‌های لازم وجود دارد و علی‌رغم فشارهای اقتصادی امادگی‌های دفاعی خود را حفظ کرده‌ایم.  
 
وی ادامه داد: نزدیکی کشورهای مرتجع عرب و اسرائیل موضوع محرزی بوده که پس از شکست رژیمی صهیونیستی در سوریه و عراق این موضوع خود را بیشتر نشان داد و نتانیاهو کاملا اعلام می‌کند که ما با پشتیبانی اعراب مرتجع منطقه اقداماتی را برای انتخابات داخلی انجام دادیم.  
 
کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی رژیم صهیونیستی از پس این رزمایش گفت: این رژیم به دنبال استفاده از رزمایش برای ایران هراسی بوده و آن‌ها همواره مطرح می‌کنند که ایران تا شش ماه دیگر به بمب می‌رسد حال آن که مسئولین ما بارها اعلام کرده‌اند که ما به دنبال بمب اتم نیستیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره اهمیت استفاده از شناورهای تندرو (پاترول کرفت‌ها) و جنگ نامتقارن با توجه به الگوی موفقی که سپاه پاسداران در خلیج فارس داشته و آیا می‌توان این الگو را در دریای ایرانیان هم پیاده کرد، اظهار داشت: مجموعه اقدامات شناورهای تندرو و جنگ ناهمتراز در قالب نیروی دریایی سپاه و براساس مجموعه تجهیزات این نیرو در این قالب تعریف شده و هر کدام از نیروها دکترین‌ها و استراتژی‌های خاصی دارند اما درباره استفاده از قایق‌های تندرو ممکن است در اتاق‌های کارشناسی هر کدام (از فرماندهان) سوالات و استدلالات خود را داشته باشند.
 
صدرالحسینی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره این که آیا نمی‌شد بخشی از رزمایش رسانه‌ای نشود ادامه داد: مسئله مخفی بودن رزمایش مهم است و باید این را مد نظر داشته باشیم که آن چه که نیروهای دفاعی در رسانه‌ها مطرح می‌کنند بخش کوچکی از توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی در پاسخ به خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره این که روزنامه جروزالم پست درباره گسیل نیروهای سپاه پاسداران به مرز سرزمین‌های اشغالی گفت: این یک عملیات روانی و مدیریت افکار عمومی است و این قبیل سخنان از سال 61 مطرح شده است.
 
کارشناس مسائل استراتژیک پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره توانمندی مقاومت اسلامی لبنان از جولای 2006 تا سال 2013 که مطرح شده بود در سال 2006 اگر توان موشکی حزب‌الله 150 تا 170 موشک در روز بود در سال 2013 به بیش از 1000 موشک رسیده و اگر برد موشک‌ها شهرک‌های "نهاریا"، "طبریا"، "کرمئیل"، "کریات شمونه" و "مرون" را می‌توانست هدف قرار دهد امروز همه سرزمین‌های اشغالی از شمال تا بندر ایلات را هدف قرار می‌دهد و اگر جنگ جدیدی رخ دهد رژیم صهیونیستی چندین ماه در خاموشی عمیق فرو می‌رود، آیا نیاز است که توان داخلی خود را با رژیم صهیونیستی مقایسه کنیم، تأکید کرد: در دکترین نظامی ما موضوع رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شده و اقدامات دفاعی جمهوری اسلامی ماورای بازدارندگی است.
 
صدرالحسینی ادامه داد: یقیناً موضوع رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شده و دکترین دفاعی ما براساس برابری توان نظامی با نیروهای فرامنطقه‌ای ارزیابی می‌شود و ما به هیچ عنوان خود را با صهیونیست‌ها نمی‌سنجیم.  
 
کارشناس مسائل استراتژیک در پایان در پاسخ به این سوال که مقطع زمانی رزمایش از قبل در نظر گرفته شده بود خاطر نشان کرد: این رزمایش در تقویم نیروهای مسلح در نظر گرفته شده و مقدمات رزمایش هماهنگی‌ها موارد تاکتیکی همه و همه در انتخاب زمان رزمایش موثر هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رزمایش ، توان ، دفاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۴
ایران،نماد اقتدار.
Iran (Islamic Republic of)
همزه
۰۰:۳۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
چوایران نباشدتن من مباد
بدین بوم وبرزنده یک تن مباد
داشتن کشوری مقتدرهراس دشمنان
واطمینان خاطردوستان انقلاب اسلامی ایران
وباعث غروربیش از75میلیون ایرانی باغیرت ومتحد،
خسته نباشید سپاهیان وارتشیان سرافرازکه پناه مظلومانی
هستیدکه بعدازخداه امیدبه یاری شما که لشکریان گمنام امام عصرید

خداقووووووووت
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۸:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۳
مرحبا..واقعا خسته نباشید..واقعا احساس غرور میکنم..انشاله ب حول قوه الهی ب بهترین ها میرسیم
آخرین اخبار