هورمون های زنانه، سکته قلبی را تشدید می کنند!

آنافیلاکسی یک واکنش حساسیتی نسبت به مواد غذایی، دارو ها و نیش و گزش حشرات است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، تحقیقات تاکنون نشان داده است که زنان بیش از مردان آنافیلاکسی را تجربه می کنند. اما هیچ تحقیق تایید شده ای در رابطه با مکانیزم این موضوع وجود نداشته است.
 
مطالعات جدید دانشمندان در موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی نشان می دهد که سلول های ایمنی در بدن، آنزیمی آزاد می کند که باعث تورم بافت ها و گسترش عروق خونی می شود. این امر باعث می شود که پوست سرخ شده و راش هایی در سطح آن بوجود آید. علاوه بر این این التهابات می تواند باعث بروز مشکلات تنفسی و یا حمله قلبی شود.
 
در این مطالعات دانشمندان چگونگی رفتار هورمون ها در مردان و زنان را بر روی موش ها مورد بررسی قرار دادند. آنها با استفاده از هیستامین، آنافیلاکسی را در موش های مرد و زن القا کردند و رفتار هورمونی آنها را به دقت رصد نمودند.
 
به طور کلی، محققان مشاهده کردند که در موش ماده واکنش آنافیلاکتیک شدید تر و طولانی مدت تر از موش نر بود.
 
آنها دریافتند که استرادیول، که یک نوع استروژن است، رگ های خونی را تحت تاثیر قرار داده و سطح فعالیت اندوتلیال نیتریک اکساید را افزایش داده است.
 
نکته جالب توجه این است که زمانی که تیم فعالیت ژن eNOS را مسدود کردند دریافتند که این تفاوت جنسیتی از میان رفت. علاوه بر این، زمانی که آنها استروژن در موش ماده را مسدود نمودند، شدت پاسخ آلرژی کاهش یافت.

انتهای پیام/
 
نتایج این آزمایش می تواند رمز و راز واکنش های آلرژیک شدید تر در زنان را حل کند.
 
اگر چه مطالعات رابطه ای بین استروژن و ژن eNOS در واکنش آنافیلاکتیک شدید در موش ماده را شناسایی کرده است، تیم تحقیقاتی می گوید که برای بدست آوردن نتیجه ی مطلوب تحقیقات بیشتری نیاز است. و مرحله بعدی تحقیقات پیرامون رابطه ی هورمون های جنسی و واکنش های آلرژیک بر روی انسان انجام خواهد شد.
 
محققان اذعان داشتند که از نتایج فعلی بدست آمده می توان برای ایجاد داروهایی که درمان سرطان پروستات، دیابت و  HIV ساده تر می کند، استفاده نمود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار