گذری بر نقل و انتقالات نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال؛

تراکتور و فولاد برندگان نقل و انتقالات

پرونده نقل و انتقالات نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال در حالی بسته شد که سرخابی‌ها بازیکنان شاخصی جذب نکردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فصل نقل و انتقالات نیم فصل دوم به پایان رسید و فعالیت تیم‌های لیگ برتر فوتبال برای جذب بازیکنان مدنظرشان فروکش کرد سرخابی‌ها برخلاف نقل و انتقالات‌های قبلی بمبی نترکاندند اما تیم‌هایی همچون تراکتورسازی و فولاد خوزستان چند بازیکن شاخص جذب کردند.

پایان نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال بهانه‌ای شد تا عملکرد تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات را مورد ارزیابی قرار دهیم.

***کم تحرکی سرخپوشان در جذب بازیکنان شاخص

 سرخپوشان پایتخت برخلاف انتظارها نتوانستند در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته باشند و بازیکنان نامداری را جذب نکردند.

پرسپولیسی‌ها قبل از بازداشت سیاسی، رضا خالقی‌فر مهاجم یک گله راه آهن را در فصل نقل و انتقالات جذب کردند آنها بعد ازبازداشت سیاسی و مشخص نبودن وضعیت  مدیرتیشان فعالیتی در نقل و انتقالات نداشتند تا اینکه طاهری مسئول نقل و انتقالاتشان شد و پول به حسابشان واریز شد. سرخپوشان بعد از واریز پول نتوانستند آنطور که باید در فصل نقل و انتقالات فعالیت کنند.

بالاخره تادئو بازیکن برزیلی ناشناخته را خریداری کردند: بابک حاتمی بازیکن کناری متوسط سایپا دیگر خریدی بود که پرسپولیسی‌ها بعد از چند روز کش و قوس توانستند وی را به خدمت بگیرند.

شنیده حاکی از آن است سایپایی‌ها چک سرخپوشان را برای مبلغ رضایتنامه بابک حاتمی قبول نکردند و خود بابک حاتمی دست به جیب شد و پول رضایتنامه‌اش را پرداخت. البته بابک حاتمی این موضوع را تکذیب و بیان کرد که پول رضایتنامه‌اش را خودش پرداخت نکرده است.
علی علیپور بازیکن جوان راه آهن که به تیم پرسپولیس در بازی مستقیم گل زده بود خرید بعدی این تیم لقب گرفت. با توجه به شرایط و قیمت علیپور احتمالا این بازیکن بهترین خرید نیم فصل قرمزها است.

گفتنی است، علیپور هنوز نامه دادستانی را به سازمان لیگ برتر و هیأت فوتبال استان تهران نداده است اما عبداللهی عضو کمیته انضباطی اعلام کرده که علیپور نیاز به رضایت نامه ندارد چرا که طبق قانون این بازیکن می‌تواند قراردادش را با باشگاه راه‌آهن فسخ کند.

مسعود همامی گلر نیمکت نشین پیکان هم جایگزین نیلسون شد.مبین میر دورقمی دفاع چپ امیدهای سایپا هم با قرارداد یکساله و نیم به پرسپولیس پیوست.

ضرغام اسماعیل داوود القریش مدافع چپ تیم ملی عراق هم مدنظر تیم پرسپولیس است که به زودی برای عقد قرارداد با این تیم به ایران خواهد آمد.

القریش 18 بازی ملی در کارنامه‌اش دارد و در تیم باشگاهی‌اش الشرطه 10ل به ثمر رسانده است وی قرار است جانشین میثم حسینی در پرسپولیس شود.

گفتنی است، روجه ریو میرانداسیلوا ملقب به روجرینهو که در پست‌ هافبک هجومی و گوش بازی می‌کند برای انجام مذاکرات با باشگاه پرسپولیس و حضور در تست پزشکی به تهران آمد باید دید این بازیکن مورد تایید درخشان قرار می‌گیرد یا نه!

مهدی جعفرپور هم که در لیست مازاد قرار داشت در این تیم ماندنی شد به هر حال پرسپولیس بازیکن مطرحی را در فصل نقل و انتقالات جذب نکرد.

همچنین درخشان از خریدهای صورت گرفته رضایت چندانی ندارد وی قصد داشت در نقل و انتقالات با جذب یک هافبک با تجربه و چند مهره شاخص تیمش را به خوبی تقویت کند اما در این امر ناکام ماند.

قاسم حدادی‌فر، آندرانیک تیموریان، میثم مجیدی، محسن مسلمان، مسعود حسن زاده، حسن ابراهیمی و وحید طالبلو،‌ جابر انصاری، یوسف وکیا و بابک حاتمی بازیکنان مدنظر درخشان بودند که پرسپولیسی‌ها فقط چند بازیکن را توانستند جذب کنند.

شایان ذکر است رضا نوروزی با اینکه در لیست مازاد پرسپولیس قرار دارد اما با صلاحدید درخشان و بعد از بهبودی مصدومیتش در لیست آسیایی پرسپولیس قرار می‌گیرد.

گفتنی است، نیلسون دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس هم هنوز رضایت نامه‌اش را برای جدایی از این تیم گرفته است. رضا حقیقی، نیلسون، کمندانی، فرشاد قاسمی هم از پرسپولیس جدا شدند و به تیم‌های دیگر پیوستند.

*** بازگشت به خانه اول

آبی پوشان پایتخت هم همانند رقیبشان پرسپولیس بازیکن شاخصی در فصل نقل و انتقالات جذب نکردند.

میلاد سلیمان فلاح نخستین خرید آبی پوشان در فصل نقل و انتقالات بود مهاجمی از تیم قعرنشین جدولی نفت مسجد سلیمان و تنها با یک گل زده

میلاد نوری دومین بازیکنی بود که در دورترین فرم آمادگی‌اش به استقلال پیوست وی مثل سلیمان فلاح در تیمش درخششی نداشت.

وحید طالبلو گلر راه آهن سومین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات است بعد از آن غلامرضا عنایتی مهاجم پدیده مشهد در سن سی و هشت سالگی و در بدترین فصل این چند سال اخیرش به استقلال پیوست. به هر حال عنایتی در سال های قبل آماده تر و گلزن‌تر نشان می‌داد.

هنریک هلمکه خرید آلمانی تیم استقلال هم بازیکنی است که بعد از دیدن بازی‌هایش می‌توانیم درباره‌اش قضاوت کنیم.

محسن مسلمان و کاوه رضایی هم بازیکنان مدنظر قلعه نویی بودند که به تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب آهن پیوستند.

به هر حال هیچ کدام از خریدهای سرخابی‌ها در اوج و روی فرم نیستند و در یک رقابت حساس با تیم‌های دیگر به این دو تیم ملحق نشدند.

به نظر می‌رسد که خروجی‌های دو تیم خیلی بهتر از ورودی‌هایشان هستند.

***تراکتور سازان برنده نقل و انتقالات  

تیم فوتبال تراکتور سازی با جذب چند بازیکن شاخص و اضافه کردن چند سرباز عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقالات نیم فصل دوم داشته است.
 
به هر حال تراکتور سازی با به خدمت گرفتن آندرانیک تیموریان مهم ترین خرید خود را در این مقطع انجام داد.
 
بدون شک بزرگترین خرید تراکتوری‌ها، آندرانیک تیموریان است. این ملی پوش در روزهای پایانی با حضور در تبریز قراردادی یک ساله و نیمه با تراکتور سازی به امضا رساند.
 
حضور بایرامی جوان در تراکتور یک خرید عالی دیگر این تیم بود که می‌تواند خط حمله تراکتور سازی را قدرتمندتر از قبل کند.
 
عیسی آندوی دروازه بان سنگالی دیگر خرید سرخپوشان بود که به نظر می‌رسد که این خرید تراکتور سازی هم به جا و مناسب بود.

رادامز رودیگوداسیلوا و مهدی قریشی هم دی گر خریدهای تراکتور سازی در نیم فصل دوم را تشکیل می‌دهند.

سینا عشوری، علی حمودی و شجاع خلیل زاده سه بازیکن سربازی هستند که تراکتور سازی آن‌ها را جذب کرده است و در صورت رفع مشکلات می‌توانند در ادامه راه لیگ این تیم را همراهی کنند. با حضور این سه بازیکن تراکتور سازی را می‌توان به راحتی برنده نقل و انتقالات نامید.

دیتمار بیکاج مدافع نیمکت نشین تراکتور سازی از این تیم جدا شد. احمد آل نعمه دیگر خروجی بود که حضورش در فولاد را به ادامه بازی با تراکتور سازی ترجیح داد.  

محمد ابراهیمی مهاجم پر سابقه تراکتور سازی این تیم را ترک و به گسترش فولاد پیوست. جای خالی یک مدافع بزرگ در تیم تراکتور سازی احساسی می‌شود. این تیم‌ بارها در خط دفاع آسیب دید. با جدایی دتیمار و آل نعمه تیم تراکتور سازی از نظرکمی در این پست دچار افت شده و نتوانست این نقطه را پوشش دهد.
 
مهدی قریشی جوان تنها مدافعی که تراکتور سازی در فصل نقل و انتقالات توانست جذب کند.
 
در صورت حل نشدن مشکل سربازهای جذب شده تراکتور سازی و   عدم حضور خلیل زاده در این تیم باید دید خطیبی چه فکری به  حال خط دفاع آسیب پذیر خود خواهد کرد.

به هر حال تراکتور سازی در نقل و انتقالات به خوبی توانست بازیکنان با کیفیت مورد نظر خود را جذب کند و تنها دغدغه  این ایم به بازیکنان سرباز هستند. حامد لک هم در این تیم ماندنی شد

***عملکرد خوب فولادی‌ها در فصل نقل و انتقالات 

تیم فوتبال فولاد خوزستان در روز  آخر نقل و انتقالات توانست بازیکنان بسیار خوبی را جذب کند و به قهرمانی در پایان فصل امیدوار شود.
 
محمد قاضی مهاجم سابق استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن به جمع شاگردان اسکوچیچ پیوست و در ادامه مسلمان که انتقالش به استقلال منتفی شده بود با هماهنگی‌های مسئولان فولاد و ذوب آهن به تیم سرخپوستان اهوازی پیوست. همچنین احمد آل نعمه نیز در ابتدای فصل نقل و انتقالات به فولاد آمد.

رافخایی مهاجم محبوب اسکوچیچ در آستانه فولادی شدن بود که این انتقال صورت نگرفت. احتمال جدایی ایمان موسوی از تیم فولاد خوزستان وجود دارد.

گفتنی است وضعیت شهاب کرمی و سروش رفیعی حضور نامشخصی است و در صورت برطرف شدن مشکلشان می‌توانند در فولاد حضور داشته باشند.
 
بختیار رحمانی هم بیان کرده که  مشکلش برطرف شده است، بعد از برطرف شدن مصدومیتش به مرور زمان در ترکیب اصلی اسکوچیچ قرار خواهند گرفت.

این احتمال وجود دارد که فولادی‌ها یک بازیکن آسیایی که ازبکستانی هم است به خدمت بگیرند.

*** نفتیِ‌ها کم فعالیت‌ترین تیم در نقل‌و انتقالات 

تیم فوتبال نفت تهران کم فعالیت‌ترین تیم در فصل نقل‌و انتقالات بود. منصوریان همه بازیکنانش به جز سعید قزل را حفظ کرد.

نفتی‌ها با به خدمت گرفتن دونوان دکمن مهاجم هلندی که همبازی قوچان‌نژاد هم بوده پرونده نقل‌و انتقالاتش را در نیم فصل بست.

*** زرد پوشان اصفهانی در فصل نقل وانتقلات فعالیت آنچنانی نداشتند و فقط دردوپست بازیکن می‌خواستند با گرفتن دو بازیکن خارجی پرونده نقل‌وانتقالات را بستند.

فصیل موسی اف، بازیکن 25 ساله تیم لوکوتیو ازبکستان و مارسیوپسوس کاپیتان امیرکن تاتال برزیل به تیم فوتبال سپاهام پیوستند،همچنین سپاهان لیست مازادی ندارد.

*** جذب بازیکنان تیم همشهری

تیم فوتبال گسترش فولاد با هدایت کمالوند در فصل نقل‌وانتقالات عملکرد خوبی داشت.

محمد ابراهیمی از تراکتورسازی اولین خرید آبی‌های تبریز بوده به دنبال خرید این تراکتورسازی سابق، سه تراکتوری قدیمی دیگر به نامهای لئوناردوپیختا، مصطفی اکرامی رسید.

محسن حسینی هم به گسترش فولاد پیوستند.

محسن بیاتی‌نیا مهاجم کهنه‌کار تیم‌های پاس، صبا و ذوب‌آهن هم به گسترش فولاد پیوست.

توسی صوفیان و مسیر شفیعیان هم خود بازیکنان ورودی گسترش فولاد هستند.

مهرداد بایرامی، مهدی نظری، رودریگولویز، قریشی و مهدی‌پور هم از تیم فوتبال گسترش فولاد جدا شدند.

*** تیم فوتبال راه‌آهن با اینکه وضعیت مالکیتش مشخص نیست اما در روز آخر نقل و انتقالات 9 بازیکن را به خدمت گرفت.

محمد رضایی، کلاه‌کج، رزدی‌نیا، حزایی،جوانمردی، اخباری‌‌نیا، رخساری، اکبری و نوید خوش‌هوا به تیم فوتبال راه آهن پیوستند.

رضا خالقی‌فر، طالب‌لو، شیث رضایی، آب‌شک، مهدی پور، محمد غلامی و علی علیپور بازیکنان جدا شدهدتیم‌ها هستند.

*** کاسبی ذوبی‌ها در نقل‌وانتقالات
 
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان عملکرد نسبتا خوبی در فصل نقل‌وانتقالات داشت.

ولید اسماعیل، کاوه رضایی و مهدی‌پور بازیکنان جذب شده ذوب‌آهن هستند.

مصطفی شجاعی و محسن مسلمان هم از این تیم جدا شدند.

به هر حال ذوبی‌ها از لیست‌ مازادشان توانستند پول دربیاورند، ذوب آهن بابت واگذاری موقت محسن مسلمان گل محمدی او را نمی‌خواست کاسبی خوبی کرد.
 
*** عملکرد خوب مسجد سلیمانی‌ها در بین تیم‌های قعرنشین

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان برخلاف دیگر تیم‌های قعرنشین مثل راه آهن و ملوان در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته و بازیکنان مورد نیازش را جذب کرده است.

بهرام احمدی، وحید امرایی، پاتنکو گئورگیف، روسلان و بهمن مالکی بازیکنان جذب شده این تیم هستند.

میلاد سلیمان فلاح بازیکن جدا شده این تیم است.
 
*** عملکرد خوب ایرانی انزلی‌چی‌ها در نقل و انتقالات

انزلی‌چی‌ها هم در فصل نقل و انتقالات عملکرد نسبتا خوبی داشتند. بازیکنان سرباز به خدمت گرفته این تیم هنوز وضعیتشان مشخص نیست.

پژمان نوری و آبشک جزوه سهمیه لیگ برتری تیم ملوان هستند و فواد آقایی بازیکن سابق فجر و نفت آبادان هم جزو سهمین لیگ یکی این تیم به حساب می‌آید.

حیدری هم بازیکن جدا شده تیم ملوان است.
 
*** جذب بازیکنان شاخص
 
تیم فوتبال پدیده خراسان هم عملکرد نسبتا خوبی در نقل و انتقالات داشت.

مهدی نظری، رضا حقیقی، محمد غلامی و سعید قزل و محمد سلماسی بازیکنان جذب شده‌ی پدیده هستند.

رضا عنایتی، وحید عسگری، عبدالله مومنی، روح الله باقری و محمد رضایی هم از تیم پدیده خراسان جدا شدند.
 
*** کاظمیان تنها بازیکن شاخص صبا

تیم فوتبال صبای قم هم بازیکنان چندان شاخص به جز کاظمیان در فصل نقل و انتقالات جذب نکرد.

جواد کاظمیان، حیدری، سعید مهدی پور، واش بیلی، قاسم اکبری واوسانی به تیم فوتبال صبای قم پیوستند.

گراس، قادیان، احمد مهدی زاده و محسن بیات هم بازیکنان جدا شده تیم فوتبال صبای قم هستند.
 
*** جذب دو بازیکن مازاد پرسپولیس

نارنجی پوشان سایپا عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقالات نداشتند و دو بازیکن مازاد پرسپولیس را به خدمت گرفتند.

کمندانی و فرشاد قاسمی بازیکنان جذب شده سایپا هستند.

سید صالحی، میلاد کرمانی، کاوه رضایی، بابک حاتمم و میرطرقی هم از این تیم جدا شدند.

تیم فوتبال استقلال خوزستان فعالیت آنچنانی در نقل و انتقالات نداشت.

سید صالحی را در همان ابتدای فصل نقل و انتقالات دست گرفت و با جذب بیات پرونده نقل و انتقالش را بست.

صادق صادقی و اوسانی هم بازیکنان جدا شده این تیم هستند.
 
*** جدایی بازیکنان شاخص از پیکان

تیم فوتبال پیکان عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقالات نداشت.

مصطفی شجاعی، آندره و مهدی زاده بازیکنان جذب شده تیم پیکان هستند.

مجید خدابنده لو، جهانگیر عسگری، میلاد نوری، علیرضا محمد، میت اتروویچ و همامی هم بازیکنان جدا شده این تیم هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار