رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

نیاز سنجی جامعه برای پذیرش در رشته‌های پزشکی بسیار مهم است

جعفریان گفت: بعضی رشته‌ها در حیطه پزشکی وجود دارد که در واقع هیچ بازار کاری نداری و از آنجایی که هدف وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تربیت نیروی متخصص جهت کار و ارائه خدمت است، نه افزایش سطح سواد جامعه، بنابراین ضروری است تا بعضی از این نوع رشته‌ها حذف یا تعدیل شوند.

دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پیشنهاداتی با وزارت علوم داشته‌ایم که بعضی از رشته‌های زیر مجموعه پزشکی را که بازار کار کمی دارند، حذف کنند و یا تعدیل در ظرفیت ورودیشان ایجاد گردد. 

وی گفت: در حرفه پزشکی باید نیروهای متخصص تربیت شود که نیاز روز جامعه است چرا که تربیت هر دانشجو در حیطه پزشکی، بسیار پر هزینه است و همچنین بدون بازار کار، در واقع به نوعی اتلاف منابع را خواهیم داشت. 

دکتر جعفریان افزود: نیاز سنجی مهم‌ترین شاخصه در جذب و پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی و زیر مجموعه‌های آن است، ضروری است که در ابتدا نیاز به نیرو تعیین و تنظیم گردد و با توجه به آن دانشجو جذب گردد، ضمن اینکه نیاز جدی و ضروری جامعه پزشکی، کمبود نیروی پرستاران و لازم است که آموزش پرستاری را افزایش دهیم. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.