معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش

سهم آموزش و پرورش در بودجه ۹۴ حدود ۱۰.۸ درصد پیش‌بینی شده است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، گفت: سهم آموزش و پرورش در بودجه سال ۹۴ حدود ۱۰.۸ درصد پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،محمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک روسای آموزش و پرورش منطقه پنج کشور، اظهار داشت: اهمیت آموزش و پرورش در ساختن جامعه فردا مربوط به امروز و دیروز نیست، جامعه‌ای به سعادت خواهد رسید که نظام تعلیم و تربیت آن با کیفیت و مطلوب باشد.

وی افزود: صرف نظر از اصول حاکم آن جوامع، کشورهایی توانسته‌اند به توسعه پایدار دست یابند که به آموزش و پرورش خود توجه کرده‌اند.

بطحایی تصریح کرد: ما و همه کسانی که عرصه خدمت در آموزش و پرورش را انتخاب کرده‌ایم باید تمام تلاشمان را کنیم تا آموزش و پرورش را ولو یک پله به سمت کیفیت نزدیک کنیم که این عاقبت بخیری جامعه فردا را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با ذکر پرسشی مبنی بر این که نظام تعلیم و تربیت را چگونه می‌توانیم به کیفیت نزدیک کنیم، تصریح کرد: معتقدیم که آینده این کشور در کلاس درس مدرسه ترسیم می شود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم خود را به کیفیت نزدیک کنیم نیاز به منابع داریم، آموزش و پرورش دریایی از طرح‌ها و برنامه‌ها بوده و هست اما یا به اجرا در نیامده یا بسیار ناقص اجرا شده است؛ اما اینکه چرا این طرح‌ها نتوانسته ما را به کیفیت نزدیک کند شاه کلید اصلی این پرسش این است که همزمان با طراحی طرح‌ها منابع لازم را پیش بینی نکرده‌ایم.

بطحایی محور اصلی تأمین منابع آموزش و پرورش را دولت بیان کرد و گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه دولت در سال 92 با 9 درصد کل بودجه بوده است و این رقم در سال 94 حدود 10.8درصد پیش بینی شده است و این نشان می‌دهد که اگر بخواهیم متکی به منابع دولتی باشیم سهم ما همین است.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم یک آموزش و پرورش در خور شأن نظام اسلامی تقدیم کنیم، چیزی در حدود 24 درصد بودجه دولت باید در اختیار این سازمان باشد.

بطحایی ضمن تشریح وضعیت بودجه آموزش و پرورش در سال 94، خاطرنشان کرد: باید هزینه تمام شده خدمات در آموزش و پرورش را پایین بیاوریم، با اصلاح روش‌ها و افزایش بهره وری بدون کم کردن کیفیت می‌توان هزینه‌ها را پایین آورد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه چند مثال از هزینه های زیاد آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: اگر بخواهیم بهره وری را افزایش دهیم ورود به این عرصه‌ها سخت است که اولین آن مقاومت سازمانی است.

وی درپایان اطلاع رسانی را یکی از راه‌های مقابله با مقاومت سازمانی دانست و گفت: دومین روش که در اصلاح فرایندها و روش‌ها که مهم است، این است که‌ سازمان و منافع آن در ارتقا بهره وری منتفع شوند.


انتهای پیام/
برچسب ها: محیط ، جهادی ، ابلاغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار