ایران‌زیبا؛

گورستانی عجیب که قبرهایش نور نمی‌بینند

در شهرستان میرجاوه قبرستانی منحصربفرد قرار دارد که قبرهایش هرگز نور و گرمای خورشید را احساس نکرده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، در شهرستان میرجاوه قبرستانی منحصربفرد قرار دارد که قبرهای آن هرگز نور و گرمای خورشید را احساس نکرده‌اند.
 


شهرستان میرجاوه آثار تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که قبرستان هفتاد ملا نیز از جمله این جاذبه‌های منحصربفرد و زیبای تاریخی است.
 
این قبرستان بیش از ۵۰۰ متر مربع وسعت دارد و به شکل کمانی در بخش شرقی روستای را پس از توابع میرجاوه در سینه کوه واقع شده است. قبرها همیشه در سایه قرار دارند و به همین علت از گزند باد و باران در اماند.
 


همچنین نور خورشید هیچ وقت بر این قبرها نمی تابد و همیشه در سایه قرار دارند. قبرستان هفتاد ملا در فاصله ۶۳ کیلومتری شهرستان میرجاوه قرار گرفته است.
 


که دو رایت در مورد اون وجود دارد که اول پس ورود اسلام به این منطقه موبدان زرتشتی به این مکان پناه بردند و در همان جا پس از مرگ دفن شدند که با توجه به معماری قبرها قابل قبول و روایت دوم هم این که بعلت اینکه این منطقه در مسیر رودخانه بوده مردم از دنیا رفته گان خود را در ارتفاعات جهت در امان ماندن سیلاب‌ها در این مکان بلند دفن می‌کردند که موفعیت جغرافیایی منطقه بیانگر این موضوع هم هست.





انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.