ولایتی در جمع خبرنگاران:

هیچکدام از گروه‌های عراقی اعم از شیعه، سنی و کردها طالب ضعف عراق نیستند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ کدام از گروه‌های موجود در عراق اعم از شیعه، سنی و کردها طالب ضعف عراق نبوده بلکه خواستار تمامیت ارضی و تقویت روز افزون همبستگی ملی در عراق هستند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان این که عراق بعد از فراز و نشیب‌هایی که در ماه‌های اخیر با آن روبه رو بود بالاخره به یک استقرار امنیت و وضعیت توام با آرامش رسیده است اظهار داشت: آقای عمار حکیم از این که گروه‌های تروریستی مثل داعش در عراق رو به شکست هستند راضی بود.
 
وی در ادامه افزود: با همتی که مردم عراق و نیروهای مردمی پس از فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی و با کمکی که نیروهای مردمی ایرانی در حوزه مبارزه با تروریسم داشتند امروز بیش از هر زمان دیگری مردم عراق بعد از رهایی از شر صدام حسین در آرامش به سر می‌برند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان این که داعش و سایر گروه‌های تروریستی رو به زوال و شکست هستند تصریح کرد: زوال این گروه‌های تروریستی را همه ناظران بی‌طرف در عراق و سوریه تایید می‌کنند؛ حتما در حال حاضر این گروه‌های تروریستی در قدرتی که سابق بودند حضور ندارند.
 
ولایتی تاکید کرد: هر جا که ارتش عراق و نیروهای مردمی حضور داشتند گروه‌های تروریستی با شکست مواجه شدند.
 
وی با بیان این که در حال حاضر عراق به سمت ثباتی پیش می‌رود که مد نظر مردم این کشور و البته سایر کشورهای منطقه است گفت: تشخیص مصلحت آن چیزی که امروز در عراق می‌گذرد به عهده مردم این کشور است اما آن چه که من از صحبت‌های آقای عمار حکیم استنباط کردم این بود که هیچ کدام از گروه‌های موجود در عراق اعم از شیعه، سنی و کردها طالب ضعف عراق نبوده بلکه خواستار تمامیت ارضی و تقویت روز افزون همبستگی ملی در عراق هستند.

انتهای پیام
برچسب ها: ولایتی ، احزاب ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.