غفوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازداشت "شیخ سلمان" اشتباه محاسباتی آل‌خلیفه بود

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اسلامی گفت: آل‌خلیفه با بازداشت شیخ سلمان یک اشتباه محاسباتی انجام داد. چرا که اعتراضات مردمی تشدید شد.

"سلیم غفوری" در گفتگو با خبرنگار احزاب وتشکلهای باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه اقدام آل‌خلیفه در دستگیری "شیخ سلمان" دبیر کل جنبش وفاق بحرین امری محکوم است، اظهارداشت: بعد از قیام مردم علیه آل‌خلیفه، همتی برای ایجاد اصلاحات و پایان دادن به حکومت نظامی در بحرین ایجاد شد که این حرکت با مداخله عربستان و سرکوب مردم مواجه شد. 
 
دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اسلامی با بیان اینکه رژیم آل خلیفه متصور بود که با این اقدامات خشونت‌بار اراده مردم را شکسته و وضعیت را به حالت قبل برگردانده است، اظهار داشت: اعتراض مردمی به صورت شبانه و به مناسبت‌های گوناگون همچنان ادامه دارد، رژیم آل خلیفه هم عملا نتوانست با سرکوب اعتراضات مردمی شرایط مورد نظر را تحمیل کند و به همین دلیل فکر کرد که با دستگیری "شیخ سلمان" عملا توانسته شرایط را به قبل برگرداند.

وی افزود: آل‌خلیفه با بازداشت شیخ سلمان یک اشتباه محاسباتی انجام داد. چرا که اعتراضات مردمی تشدید شد. در دوره‌های پیش چندین بار هم شاهد بودیم که مأموران به منزل "شیخ عیسی قاسم" هجوم بردند، ولی جرأت بازداشت وی را نداشتند.

غفوری در پایان با بیان اینکه نباید فکر کنند که با هجوم‌ها  و تهدیدهای متعدد می‌توانند اعتراضات مردم بحرین را ساکت کنند، خاطر نشان کرد: اقدامات حکام بحرینی و تحولات اخیر منطقه یک سناریوی از قبل طراحی شده بود که با هدف به دستگیری جو منطقه صورت می‌گیرد ، اما تجربه ثابت کرده که اینگوه اقدامات در نهایت نتیجه بخش نیست. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سلیم ، غفوری ، بحرین ، تحولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار