پژوهشگر بر‌تر مرکز رشد واحدهای فناور معرفی شد

پژوهشگر شرکت نانوفناوران مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور عنوان پژوهشگر بر‌تر را به خود اختصاص داد.

محرمی‌پور مدیر شرکت دانش بنیان نانوفناوران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: شرکت نانوفناوران دایا تولیدکننده آفت‌کش‌های گیاهی سالم برای انسان و محیط‌زیست است. 
 
محرمی‌پور با بیان این مطلب که سونامی سرطان ارمغان سموم کشاورزی است، اظهار داشت: یکی از عواملی که سلامت انسان و محیط‌زیست را به خطر می‌اندازد و از نظر درمانی و سلامت متقبل هزینه‌های زیادی برای جامعه می‌شود مصرف بی‌رویه سموم شیمیایی کشاورزی و کودهای شیمیایی است. 
 
وی با اعلام اینکه تولیدات کشاورزی بدون وجود این دو نهاده امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: از طرفی استفاده بی‌رویه از این موارد سموم خطراتی را برای محیط زیست به همراه دارد و از طرف دیگر از آنجا که وارد کننده این مواد شیمیایی هستیم سالانه مبالغ ارزی هنگفتی صرف ورود این سموم به کشور می‌شود. 
 
محرمی‌پور افزود: از سوی دیگر هزینه مربوط به تولید سم نیز بسیار بالاست و امروزه تغییر نگرشی به سمت تولید آفت‌کش‌های زیستی و بیولوژیک داده شده‌است. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: تحقیقات پایه بر روی تولید این سموم جدید از دوازده سال پیش در دانشگاه تربیت مدرس آغاز شد و در حال حاضر هدف به ثمر رساندن این نتایج تحقیقات است. 
 
محرمی‌پور افزود: برای عملیاتی کردن تحقیقات نیاز به ثبت شرکت و استقرار در یکی از مراکز رشد بود که با توجه به سوابق ارزنده قانونی و منطقی و علمی که مرکز رشد سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در میان سایر مراکز رشد به‌ دست آورده بود مراحل پذیرش و استقرار در این مرکز را طی کردیم. 
 
وی تصریح کرد: حدود یک‌سال است که در مرکز رشد واحدهای فناور فعالیت خود را شروع کرده‌ایم که طی این مدت به خرید تجهیزات و لوازم و امکانات مورد نیاز اقدام کردیم و از حمایت‌های این مرکز نیز برخوردار بودیم. 
 
وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های مناسب برای تخصیص اجاره‌ بهای کارگاه مبلغی منطقی است و کمک بسیار زیادی که در رابطه با مصرف رایگان انرژی و دیگر موارد در اختیار ما گذاشته می‌شود در رشد و بالندگی شرکت‌های نوپایی چون شرکت نانو فناوران دایا کمک بزرگی به شمار می‌رود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار