مدیر عامل بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان خبرداد

ایجاد 19 هزار شغل خانگی با دستان خالی

مدیر عامل بنیاد ملی تعاون و توسعه کارآفرینی زنان کشور از ایجاد 19 هزار شغل خانگی و ارائه مشاوره کارآفرینی به 75 هزار نفر از زنان جویای کار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،کبری محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در مدت 5 سالی که از فعالیت رسمی بنیاد می‌گذرد با کمترین منابع و امکانات موفق به ایجاد 19 هزار شغل تنها در حوزه مشاغل خانگی شدیم که اشتغال پایدار زنان را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد در 20 استان کشور شعبه دارد و در صورت حمایت دولت و در اختیار گذاشتن امکانات و تسهیلات لازم توسعه شعب را در دستور کار قرار خواهیم داد.

محمدی از ایجاد 601 تعاونی زنان در گرایش‌ها و رشته‌های مختلف خبر داد و حمایت دولت از بنیادهای توسعه و کارآفرینی کشور را خواستار شد.

محمدی که یکی از چهار زن کاندید شده برای حضور در انتخابات هیات رییسه اتاق تعاون است، درصورت موفقیت در انتخابات، توسعه بازار کسب و کار برای تعاونی‌ها را از جمله برنامه‌های مهم خود عنوان کرد و افزود: ایجاد بازار مناسب رقابتی برای تعاونی‌ها، بهره‌گیری از توان و ظرفیت اتحادیه‌ها و تشکل‌های تعاونی با سابقه و تقویت صادرات و تولیدات تعاونی با رویکرد شناسایی و تامین بازارهای هدف را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی همچنین درباره امضای تفاهم‌نامه مشترک بنیاد با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت کار گفت: به موجب این تفاهم‌نامه بنیاد مجری برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف کارآفرینی در سطح کشور خواهد بود و بیشترین اولویت ما روستاهای کشور است که دسترسی کمتری به امکانات آموزشی دارند.

به گفته مدیرعامل بنیاد تعاون و توسعه کارآفرینی زنان کشور تحقق این هدف با توجه به تعداد شرکتهای تعاونی که بنیاد در روستاها در اختیار دارد امکانپذیر است.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.