در دیدار هیات رسانه ای افغانستان؛

افخم: ارتباط رسانه ای تهران - کابل مکمل مناسبات دو کشور همسایه است

سخنگوی وزارت امورخارجه با استقبال از ارتباط هرچه بیشتر رسانه ها و شناخت ظرفیت و تحولات عرصه رسانه های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، این ارتباط را از ملزومات و مکمل ابعاد مختلف مناسبات دو کشور همسایه توصیف کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، "مرضیه افخم" روز دوشنبه در دیدار "سیمین حسن زاده" معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ این کشور و هیات رسانه ای همراه، توجه به آثار تبلیغات نادرست، تکیه بر منابع ثالث و غیر موثق و نقش آن در شکل دهی به افکارعمومی دو کشور را از جمله محورهای آسیب شناسی در حوزه رسانه ای ارزیابی کرد.



**تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران در ارتقای سطح علمی اتباع افغانستان

معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به سال ها حضور تعداد زیادی از اتباع افغانی در ایران دسترسی آموزشی و ارتقای سطح علمی آنان را دستاورد مهمی برای این کشور دانست.

سیمین حسن زاده ابراز امیدواری کرد رسانه های گروهی دوکشور از جمله خبرگزاری ها و شبکه های تلویزیونی و روزنامه ها ضمن ایجاد روابط و همکاری های نزدیک، زمینه انتقال اخبار صحیح از دو کشور را فراهم آورند.

هیات رسانه ای افغانستان به ریاست سیمین حسن زاده معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان و متشکل از روسا و مدیران ارشد مهمترین رسانه های دولتی و خصوصی این کشور به منظور گفت و گو و بررسی زمینه های ارتباط و همکاری با مسوولان و همتایان ایرانی به تهران سفر کرده اند.

در این دیدار روند مناسبات ایران و افغانستان و پیوندهای دو کشور در زمینه های متعدد و نقش رسانه ها در کمک به پیشرفت روابط، تحولات منطقه ای و نقش ارتباط خوب تهران و کابل در تقویت

همکاریهای منطقه ای، همچنین گام ها و اقدامات افغانستان در حوزه رسانه ای طی یک دهه گذشته و ورود رسانه های دیجیتال به عرصه اطلاع رسانی مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار