رهبر بسیج مردمی عراق:

خنثی‌سازی مین‌های کاشته شده "داعش "در"جرف النصر" ادامه دارد

یکی از رهبران بسیج مردمی عراق اعلام کرد که همچنان در حال کشف و خنثی‌سازی صدها بمب و مین کاشته توسط داعش در خانه‌های جرف النصر هستند تا زمینه بازگشت خانواده‌های آواره به دیار خود فراهم شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،شیخ علی الطائی یکی از رهبران گردان کربلای معلی وابسته به بسیج مردمی  تاکید کرد:یگان‌های مهندسی کشف و خنثی سازی مواد منفجره همچنان با تلاش‌های فوق العاده و بی‌وقفه خود در منطقه جرف النصر و البحیرات در استان بابل درصدد کشف و خنثی سازی صدها بمب دستی از خانه‌های شهروندان و خیابان‌های این مناطق هستند.
 
شیخ الطائی گفت: بیش‌تر زمین‌های کشاورزی و خانه‌های جرف النصر از سوی عناصر تروریستی داعش بمب گذاری شده و یگان‌های مهندسی همچنان در حال خنثی سازی این بمب‌ها هستند تا زمینه بازگشت ساکنان این شهر که به دیگر مناطق آواره شدند در نزدیک‌ترین زمان ممکن فراهم شود.
 
وی افزود: نیروهای بسیج مردمی در پی عملیات بزرگ آغاز ماه محرم گذشته به طور کامل همه مناطق جرف النصر و البحیرات را که کانون تروریسم بود تحت سیطره خود دارند و اخیرا هم بشکه‌های زیادی حاوی مواد منفجره سیفور و مهمات سنگینی را که زیر زمین پنهان شده بود کشف کردند.
 
بسیج مردمی عراق نقش بسزایی در کمک به نیروهای امنیتی برای آزادسازی مناطق  تحت سیطره داعش دارد.
 
شهر جرف الصخر که پس از آزاد سازی از چنگ تروریست ها به جرف النصر تغییر نام داد، در شمال استان بابل و جنوب بغداد قرار دارد و برای دولت عراق و دستگاه‌های امنیتی آن از اهمیت راهبردی برخوردار بود، به ویژه اینکه در ماه محرم و صفر هر سال این مناطق محل تردد صد‌ها هزار تن از شیعیان به استان‌های جنوبی به ویژه کربلای معلی در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) است.
 
منابع عراقی که از نقش اساسی سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در آزادسازی شهر آمرلی تمجید کرده بودند هم در پی آزادسازی جرف الصخر اعلام کردند که سردار سلیمانی صددرصد در آزادسازی دروازه کربلا نقش داشته است.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.