پنتاگون از آموزش نیروهای عراقی به منظور مقابله با داعش خبر داد

سخنگوی پنتاگون از آموزش نیروهای ارتش عراق در دو پایگاه برای مقابله با گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) روز گذشته در سخنانی اعلام کرد که نیروهای آمریکایی شروع به آموزش نیروهای ارتش عراق در دوپایگاه در عراق، در راستای مأموریت خود برای ساخت نیرویی قادر به مقابله با داعش کرده اند.

کلنل استیو وارن، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: حدود 320 تن از تفنگداران دریایی آمریکا اقدام به آموزش نیروهایی از تیپ هفتم ارتش عراق در پایگاه "عین الأسد" در استان غربی الأنبار که بصورت مدام با خمپاره های مورتر توسط داعش مورد هدف قرار می‌ گیرد کرده اند و این آموزش ها از 20 دسامبر آغاز گردیده است.

وی همچنین در ادامه اعلام کرد که 170 تن از نیروهای آمریکایی و سربازانی از تیپ یکم پیاده نظام ارتش، دوره ای آموزشی را که به مدت 6 هفته به طول خواهد انجامید برای 4 گردان از نیروهای امنیتی عراق در 27 دسامبر در منطقه تاجی عراق که منطقه ای روستایی در شمال بغداد است و اکثریت آنها از اهل تسنن می‌باشند، آغاز نموده اند.

گفتنی است، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در هفتم نوامبر سال گذشته از طرح هایی به منظور افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق به بیش از 3000 نفر علاوه بر 1500 تن از نیروهای ارتش برای آموزش 9 لشکر ارتش عراق و 3 لشکر متعلق به نیروهای کرد پیشمرگه خبر داده بود.

گفتنی است، این تصمیم به توصیه تیمهای ارزیابی نظامی آمریکا مستقر در عراق صورت پذیرفته است.

سخنگوی پنتاگون همچنین اعلام کرد که از روز چهارم ژانویه، آمریکا حدود 2140 نظامی در عراق دارد که از این تعداد 800 تن اقدام به حفاظت از افراد و تأسیسات آمریکایی می‌کنند و مابقی که تعداد آنها به 1340 تن می‌رسد یا مشغول به دادن مشورت به نیروهای عراقی که درحال مبارزه با داعش هستند بوده و یا اقدام به آموزش سربازان عراقی می‌کنند.

گفتنی است، نیروهای آمریکایی همچنین تصمیم دارند تا به آموزش نیروهای ارتش عراق در پایگاه هایی در اربیل در اقلیم کردستان عراق و نیز منطقه سمایه در جنوب بغداد بکنند.

وارن همچنین در ادامه به خبرنگاران گفت: ما انتظار نداریم که هیچ کدام از این پایگاه‌ها تا چند هفته دیگر آماده گردد.

وی در ادامه گفت: تفنگداران دریایی آمریکا در پایگاه نظامی عین الأسد در استان الأنبار بطور کل اقدام به کمک به نیروهای عراقی بوسیله برنامه ریزی برای استفاده از اطلاعات و عملیات های هماهنگی و توسعه استراتژی‌های امنیتی می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد که پایگاه عین الأسد بصورت مداوم مورد حمله و آتش تجاوز داعش قرار می‌گیرد.

وی در ادامه بیان کرد که آتش این تجاوزات بطورکلی غیرمؤثر بوده و نیروهای امنیتی عراق آنجا اقدام به ایجاد منطقه ای امنیتی کرده اند.

سخنگوی پنتاگون همچنین تصریح کرد که نیروهای آمریکایی در این حملات دچار هیچ خسارتی نشده اند و هیچ حمله ای نزدیک به آنها رخ نداده است.


انتهای پیام/
برچسب ها: پنتاگون ، اموزش ، نیرو ، عراقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار