اظهار نظر رسانه‌های بین‌المللی در مورد فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا

رسانه‌های بین‌المللی در خصوص تیم ملی ایران و امید قهرمانی‌اش‌ در رقابت‌های جام ملت های آسیا مقاله‌های‌ جالبی نوشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا‌ از روز جمعه‌ آغاز می‌شود با نزدیک شدن این رقابت‌ها خبرگزاری‌های خارجی مطالبی در خصوص تیم‌های شرکت کننده به خصوص تیم ملی کشورمان که یکی از امیدهای‌ اصلی قهرمانی در این دوره می باشد مطالبی را می‌نویسند در ادامه مقاله‌های چند خبرگزاری‌ که به تیم ملی ایران اختصاص دارد را بررسی می‌کنیم.
 
خبرگزاری استرالیایی Four Four Two:
ایران یک سرو گردن از رقیبانش در گروه C بالاتر است

گروه C یکی از گروه های قدرتمند این دوره می‌باشد تیم ملی ایران در این گروه یک سر و گردن از رقبا بالاتر است با وجود تیم ملی ایران صدرنشینی‌ تیم های بحرین‌،‌ قطر و امار‌ات کمی خارج از تصور است.
در گروه C دو گلزن برتر مرحله‌ی انتخابی یعنی رضا قوچان نژاد از ایران و علی مبخوت از امارات به چشم می‌خورد.
به نظر می‌رسد رقابت‌های این گروه با حضور ستاره‌هایی مانند قوچان نژاد پر گل باشد.
 
خبرگزاری چین:
ایران احیا شده‌ به دنبال چهارمین قهرمانی است

تیم ملی ایران قهرمان سه دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بدنبال چهارمین قهرمانی‌اش در استرالیا می‌باشد.
ایران که در رنکینگ فیفا در جایگاه نخست آسیا قرار دارد در این دوره با تیم‌های قطر، امارات و بحرین هم گروه است.
کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی این تیم تنها 13 بازیکنی را که در جام جهانی حضور داشتند به تیم دعوت کرده است.
سرمربی سابق رئال‌مادرید از بازیکنان کم تجربه که در لیگ داخلی ایران بازی می‌کنند، استفاده خواهد کرد.
کی‌روش مطمئن است که این استعدادهای جوان‌ نمایش فوق العاده‌ای در استرالیا‌ ارائه خواهند داد.
این سرمربی پرتغالی در رقابت‌های جام ملتهای آسیا 2011 نیز هدایت تیم ایران را بر عهده داشت.
تیم ایران در آن رقابت‌ها در مرحله‌ یک چهارم پایانی در وقت‌های تلف شده بازی را به کره جنوبی واگذار کرد. جواد نکونام کاپیتان تیم ایران ستون این تیم به شمار می‌آید.
نکونام 34 ساله در 3 دوره قبلی این رقابت‌ها پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرده است.
اشکان دژآگه ستاره سابق تیم فولام یکی از مهره‌های کلیدی این تیم به شمار می‌آید.
بازی سردار آزمون 20 ساله که باشگاه‌های اروپایی به دنبال جذب او هستند، ارزش دیدن را دارد. در این گروه قطر اصلی‌ترین رقیب ایران می‌باشد.

خبرگزاری USA today:
ایران تلاش خواهد کرد به آرزوی 40 ساله‌اش جامه‌ی عمل بپوشاند

تیم ملی ایران در حالی قدم به استرالیا گذاشته است که قصد دارد آرزوی 40 ساله‌اش که قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا است را جامه‌ عمل بپوشاند.
تیم ملی باید در ابتدا حریفانش که هر سه آنها از غرب آسیا می‌باشند را شکست دهد.
صدر نشین آسیا از سال 1996 به بعد نتوانسته از مرحله‌ یک چهارم بالاتر بیاید.
کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی این تیم یکی از مهره‌های اصلی این تیم به شمار می‌آید.
حضور جواد نکونام ستاره تیم اوساسونا قدرت این تیم را دوچندان کرده است. نکونام امیدوار است بتواند روند گلزنی‌اش در این رقابتها را همانند دور مقدماتی ادامه دهد.
به نظر می‌رسد تیم قطر هم بتواند در این رقابت‌ها خودی نشان دهد. علی رغم اخبار اخیر مبنی بر تقلب قطر در کسب میزبانی جام جهانی 2014، تیم این کشور از روحیه خوبی برخوردار است و اینگونه اخبار تأثیر چندانی بر روند آماده سازی این تیم نداشته است.

گفتنی است، تیم ملی ایران در یازدهم ماه ژانویه در ملبورن استرالیا به مصاف بحرین خواهد رفت.

به نوشته خبرگزاری چینی شین هوا، تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به دنبال کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود است.

در گزارش شین هوا آمده است، ایران در رنکینگ فیفا بهترین فوتبال آسیا است و در گروه سوم بازی های جام ملت‌ها با قطر، امارات و بحرین رقابت می‌کند.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران 23 بازیکن را با خود به استرالیا برده که فقط 13 نفر از آنان در بازی های جام جهانی 2014 حضور داشتند دلیل این موضوع مصدومیت برخی بازیکنان کهنه کار اعلام شده است کارلوس کی روش از این فرصت استفاده کرده تا از بازیکنان جوان و کمتر شناخته شده فوتبال ایران را در تیم ملی مورد استفاده قرار دهد اما جواد نکونام، سردار آزمون و اشکان دژاگه بدون شک ستاره‌های تیم فوتبال ایران در بازی های جام ملت‌ها خواهند بود.

کاپیتان جوادنکونام‌ یکی از مهره های کلیدی تیم ملی ایران در خط هافبک است. وی با 34 سال سن در سه جام ملت‌های قبلی حضور داشته و به رکورد 150 بازی ملی رسیده است، او طی این مدت 37 گل به ثمر رساند.

اشکان دژآگه سابقه برتن کردن پیراهن تیم فولام انگلیس و حضور در لیگ برتر جزیره را دارد. او مهمترین بازیکن ایران در خط حمله است.

سردار آزمون با 20 سال سن استعداد جوان فوتبال ایران شناخته می‌شود که حتی گفته می‌شود مورد توجه باشگاه آرسنال هم قرار دارد. سردار آزمون هم یکی از بهترین‌هاست.

در این بازی‌ها قطر می‌تواند برای ایران دردسرساز شود زیرا آنان دارای رکورد 10 بازی بدون شکست هستند. جمیل بلمدی سرمربی جوان و اهل الجزایر این تیم معتقد است قطر می‌تواند از مرحله گروهی صعود کند.

قطر 15 ژانویه در سیدنی مقابل تیم ملی ایران قرار می‌گیرد دیداری که بدون شک حساس بوده و تکلیف سرگروه این رقابت‌ها را مشخص می‌کند.

تیم‌های فوتبال بحرین و امارات تیمهای ضعیف‌تر این گروه محسوب می‌شوند هر چند در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست و ممکن است آنان شگفتی ساز شوند.

کارشناسان شانس صعود تیم ملی ایران را بیشتر از دیگر تیمهای این گروه می‌دانند.

**به نوشته سایت استرالیایی: دژآگه و قوچان نژاد در فهرست 10 ستاره جام ملت‌ها

یک سایت استرالیایی نام اشکان دژآگه و رضا قوچان نژاد را در فهرست ستارگان بازیهای جام ملت‌های آسیا قرار داده است.

سایت استرالیایی 10 فوتبالیست که آماده درخشش در بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 هستند را نام برده که در میان آنان اسامی اشکان دژآگه و رضا قوچان نژاد دو مهاجم سرشناس ایرانی به چشم می‌خورد.

در این گزارش می‌خوانیم: دژآگاه مهاجم ایرانی در رده‌های مختلف پایه در لیگ فوتبال آلمان بازی کرده و عضو تیم ولفسبورگ بوده است.

او در فصل 2008- 2009 قهرمان بوندسلیگا شد و همراه با تیم فولام هم در لیگ برتر انگلیس بازی کرد. دژآگه با توجه به تابعیت ایرانی که دارد در سال 2011 توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در اولین بازی اش مقابل قطر 2 گل به ثمر رساند. او حالا برای تیم العربی بازی می‌کند.

رضا قوچان نژاد ملقب به گوچی زننده تنها گل ایران در بازیهای جام جهانی 2014 است و خط حمله این تیم را در جام ملتهای آسیا رهبری می‌کند.

مهاجم تیم چارلتون در 19 بازی ملی 11 گل به ثمر رسانده و گلزنی بزرگ برای فوتبال ملی ایران محسوب می‌شود. او از کودکی نوازنده ساز ویولن بوده و امیدوار است در استرالیا هم با ریتم خاص در خط حمله ایران حضور یابد.

دیگر بازیکنانی که انتظار می‌رود در جام ملت‌های 2015 بدرخشند عبارتند از: کیسوکه هوندا از ژاپن، شینجی کاگاوا از ژاپن، ناصر الشمرانی از عربستان، سون هئونگ مین از کره جنوبی، خلفان ابراهیم از قطر، عمر عبدالرحمان از امارات، علی الحبسی از عمان و سرور ژیاروف از ازبکستان.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار