«اسماعیل آذر» در بخش جنبی نمایشگاه کتاب بندرعباس:

تعلق خاطر هرمزگانی‌ها به شعر و ادبیات مرا غافلگیر کرد

در ادامه ویژه برنامه های تخصصی که در محل دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان و نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار می شود، نشست تخصصی مشاعره عصرروزدوشنبه 15 دی ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، این برنامه با اجرای دکتر اسماعیل آذر که نام و چهره وی برای مردم و علاقه‌مندان به ادبیات آشناست و او را بیشتر به عنوان یکی از مجریان و کارشناسان برنامه‌های ادبی و به ویژه مشاعره در تلویزیون می‌شناسند، با شرکت ۱۲شاعرازاستان هرمزگان برگزارشد.
 
دکتر اسماعیل آذر در حاشیه این مشاعره ضمن تقدیر از مهمان نوازی هرمزگانی ها، به برنامه مشاعره اشاره کرد و گفت: انتظار چنین استقبال گرم و پرشوری از برنامه مشاعره در بندرعباس را نداشتم و در واقع تعلق خاطر هرمزگانی ها به شعر و ادبیات مرا غافلگیرکرد.
 
وی افزود: این برنامه علی رغم کثرت جمعیت با شور و هیجان خاصی برگزار شد و شرکت کنندگان با توجه به سن کم، بسیار باهوش و مسلط خود را نشان دادند به طوری که تسلط آنها به اشعار شاعران نامی بالاخص اشعار نو ستودنی بود.
 
دکتر آذر اضافه کرد: معمولا در هنگام مشاعره آرامش و سکوت برای تمرکز شرکت کنندگان ضروری ست لیکن در این کارگاه با توجه به فضای نمایشگاهی شرکت کنندگان تحت تاثیر احاطه جمعیت قرار نگرفتند و با تسلط مثال زدنی به شعر خوانی پرداختند .
 
وی همچنین گفت: برنامه مشاعره در بندرعباس نشان داد تعلق خاطر به ادبیات غنی فارسی منحصر به یک جغرافیای خاص نیست و در جای جای این مرز پرگهر شاهد ذوق و استعداد مثال زدنی فرزندان ایران زمین به سرمایه ملی خود یعنی زبان و ادبیات فارسی هستیم.
 
شایان ذکر است: اسماعیل آذر جدای از حضور در برنامه های تلویزیونی ، در جمع دانشجویان و محافل آکادمیک هم چهره و نامی شناخته‌شده است و به عنوان استاد زبان و ادبیات فارسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیر گروه ادبیات فارسی سازمان فرهنگی اکو، سال‌هاست که مشغول تدریس و فعالیت است.
 
در حوزه تالیف نیزآثار متعددی از وی منتشر شده است که از آن میان می‌توان به کتاب‌های «تأثیر ادبیات ایران بر ادبیات جهان»، «شاهکارهای ادبی جهان» ، «سعدی‌شناسی»، «شکوه عشق» و «خورشید خراسان» اشاره کرد.
 
دکترآذر در یک سال اخیر و به واسطه پخش برنامه «به تماشا سوگند و به آغاز کلام» از شبکه آموزش (هفت) سیما هر شب مهمان خانه‌های مردم ایران بود؛ این برنامه که با رویکردی متفاوت به مقوله مشاعره که یکی از سنت‌های کهن ما ایرانی‌ها بوده است توانست مخاطبان گسترده‌ای را با خود همراه کند و بی‌تردید در احیای این سنت فرهنگی نقش بسزایی داشته است.
 
دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان و نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و باحمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ازتاریخ 13 تا 19دی ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار