افخم:

علمای اسلام زمینه فکری برخورد با فرقه گرایی را فراهم کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وحدت مساله ضروری جهان اسلام است، گفت: علما و اندیشمندان جهان اسلام باید زمینه های برخورد فکری با پدیده های فرقه گرایی و افراط گری را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مرضیه افخم در حاشیه بیست و هشتمین اجلاس بین المللی وحدت اسلامی افزود: امروزه ضرورت اقدام عملی برای تقویت وحدت امت اسلام بیش از پیش نمایان شده است چرا که معضلات پیش روی جهان اسلام همچون تروریسم و فرقه گرایی، انرژی و ظرفیت زیادی از جهان اسلام را به خود معطوف کرده است.
 
وی ادامه داد: کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و نشست های مشابه آن، زمینه های خوبی را برای تصمیم گیری در جهت اقدامات عملی فراهم می کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: یکی از اهداف شناخته شده تروریسم و گروه های تکفیری، ایجاد تفرقه و تقویت فرقه گرایی و تشتت در جهان اسلام بوده که لازم است از طریق این کنفرانس ها و گفت و گوهایی که بین اندیشمندان و علما انجام می شود زمینه های برخورد ایدئولوژیک با این موضوعات، شناسایی و تبیین شود.
 
افخم تاکید کرد: در عین حال در حوزه عمل هم اندیشمندان و علمای جهان اسلام باید به سمت تصمیم گیری برای یک اقدام فوری جدی با نگاه به آینده برای حل معضلات جهان اسلام حرکت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افخم ، کنفرانس ، وحدت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار