سازمان هواشناسی اعلام کرد

ادامه فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور/ تهران، قسمتی ابری و 6 درجه

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، امروز "جمعه 19 دی ماه 93" با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور در نوار شمالی افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد رخ خواهد داد و روز شنبه بارش ها با شدت کمتری در برخی نواحی غرب سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور تداوم داشته و در غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکزی و سپس شرق کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود که در مناطق مرتفع بارش بصورت برف خواهد بود.

براساس این گزارش، روز یکشنبه در برخی مناطق جنوب و شرق کشور افزایش ابر، بارش های پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود و این سامانه در بعدازظهر این روز از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد؛ همچنین امروز دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

همچنین، تا دو روز آینده برودت هوا بطور متناوب ادامه می یابد و در برخی مناطق شرق و جنوب  شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.



شایان ذکر است، بارش برف در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز و تهران رخ خواهد داد.

قابل ذکراست، با نفوذ هوای سرد به نیمه شمالی و غرب کشور کاهش شدید دما (8 تا 15 درجه سلسیوس)، وزش باد نسبتاً شدید (موجب احساس بیشتر سرما یا سوزباد)،  بارش برف و یخبندان سبب اختلال در تردد جاده های استان های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین و همچنین غرب کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان می شود. با توجه با شرایط فوق بکار بردن اقدامات لازم برای کاهش خسارات احتمالی بویژه در تردد جاده ای توصیه می شود.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون ارومیه و کرمان با کمینه دمایی 3- درجه و ارومیه با کمینه دمایی 2- درجه و اصفهان، بیرجند، زنجان، قزوین و کرمان با کمینه دمای 1- درجه و همچنین گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی 25 درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، نیمه ابری بتدریج افزایش ابر در بعدازظهر بارش پراکنده و فردا، کمی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده و روز یکشنبه، کمی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد و شهر تهران امروز، ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به 7 درجه بالای صفر و در کمترین حالت به 2- درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر 6 درجه بالای صفر است.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

1

5-

فارس

13

4

آذربایجان غربی

0

7-

قزوین

1

3-

اردبیل

2-

10-

قم

8

2-

اصفهان

8

5

کردستان

2

5-

البرز

3

3-

کرمان

16

5

ایلام

0

6-

کرمانشاه

0

6-

بوشهر

20

13

کهکیلویه و بویراحمد

6

0

تهران

6

2-

گلستان

6

2

چهارمحال و بختیاری

0

6-

گیلان

4

1-

خراسان جنوبی

20

10

لرستان

4

0

خراسان رضوی

17

2-

مازندران

5

2

خراسان شمالی

3

5-

مرکزی

3

3-

خوزستان

18

9

هرمزگان

24

13

زنجان

0

6-

همدان

2-

8-

سمنان

7

3-

یزد

20

7

سیستان و بلوچستان

22

10

 

 

 

           
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار