جام ملت‌های آسیا؛

ازبکستان - کره شمالی/ تقابل کره‌ای‌ها با چهارمین تیم برتر آسیا

در روز دوم برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2 تیم کره شمالی و ازبکستان در حالی به مصاف هم می‌روند که همه چیز بر روی برگه از پیروزی ازبک‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سایت رسمی جام ملت‌ها، تیم فوتبال ازبکستان دارای تاریخچه غنی‌تری در بازیهای آسیایی نسبت به تیم ملی کره شمالی است.

تیم فوتبال کره شمالی فقط 3 مرتبه در بازیهای جام ملت‌های آسیا حضور یافته که اولین آن به سال 1980 مربوط می‌شود. بهترین نتیجه‌ای که  کره شمالی در این رقابت‌ها کسب ک رده رسیدن به جایگاه چهارمی در همان نخستین سال حضور است.

البته آنان 2 مرتبه به بازیهای جام جهانی راه یافته و حتی در جام سال 1961 به مرحله‌ یک چهارم نهایی دست یافتند.

کره شمالی از 6 بازی گذشته خود فقط در 2 مورد به پیروزی رسید اما تعداد گل‌های زده آنان در 2 حضور قبلی جام ملتها چندان بد نبوده و 9 گل وارد دروازه حریفان کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، تیم فوتبال ازبکستان سابقه‌ پنج حضور در بازی‌های جام ملت‌های آسیا را دارد. بهترین نتیجه آنان رسیدن به رتبه چهارمی در سال 2011 است.

ازبکستان امید زیادی به صدر نشینی در گروه B دارد و به همین دلیل نیازمند پیروزی در برابر کره شمالی است. آنان در ماه دسامبر 4 بازی تدارکاتی انجام دادند که در 2 مورد پیروز میدان شده و 2 بازی دیگر با تساوی به پایان رسید.

سرور جپاروف با 23 بازی  ملی کاپیتان تیم ملی ازبکستان در دیدار امروز است. او همچنین برترین گلزن ازبک‌ها بوده و به هواداران فوتبال در کشورش قول گلزنی داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.