لاریجانی در جمع خبرنگاران:

دریاچه ارومیه از دغدغه‌های مجلس است/ "وحدت" پایه حرکت در جمهوری اسلامی ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی یکی از دغدغه‌های مجلس است و جلساتی نیز برای بررسی این موضوع برگزار شده و امروز نیز از نزدیک بررسی خواهیم کرد که چه کارهایی برای نجات این دریاچه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ورود به ارومیه مورد استقبال مسئولان و مقامات استانی قرار گرفت و در جمع خبرنگاران گفت: این سفر به منظور آشنایی نزدیک با شرایط توسعه استانی و جلسه با استاندار انجام شد و همچنین مسائل فرهنگی و امنیتی استان نیز در کنفرانس وحدت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در مجموع تصویری روشن از شرایط استان پیدا کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به ویژه اکنون که در فصل بودجه‌نویسی قرار داریم، نیاز است تا وضعیت استان بررسی شود تا مشخص شود در گام‌های بعدی به منظور توسعه استان چه کارهایی می‌توان انجام داد.
 
وی تصریح کرد: دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی یکی از دغدغه‌های مجلس است و جلساتی نیز برای بررسی این موضوع برگزار شده و امروز نیز از نزدیک بررسی خواهیم کرد که چه کارهایی برای نجات این دریاچه صورت گرفته است.
 
دکتر لاریجانی ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه از مسائلی است که به شدت ذهن ما را درگیر کرده، زیرا هم اثرات زیست محیطی دارد و هم اثرات توسعه‌ای.
 
وی بیان کرد: نحوه توسعه صنعت و کشاورزی و توجه به امور دامداران در دستور کار این سفر است، ضمن آنکه فرصتی حاصل شده تا در مزار شهدا حاضر شویم و نسبت به آنها ادای دین کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حضور اقوام و ادیان مختلف در استان آذربایجان‌غربی گفت: هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان اقوام و ادیان و مذاهب جزو متن تفکر اسلامی است و به همین دلیل در قرون مختلف نیز ادیان و اقوام و مذاهب با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز داشته‌اند.
 
لاریجانی افزود: این شیوه از اصول تربیت اسلامی است و یکی از دلایل شرایطی که در دهه‌های اخیر در منطقه به‌وجود آمده، عوامل خارجی است که خواست سبک زندگی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را بهم بزند و البته اگرچه در بعضی موارد توفیقاتی داشته اما در کل رویکرد جمهوری اسلامی وحدت است.
 
رئیس قوه مقننه وحدت را پایه حرکت در جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و توضیح داد: به دلیل اهمیت موضوع وحدت و شرکت در کنفرانسی تحت این عنوان در استان آذربایجان غربی حاضر شدم، همچنان که دیروز نیز مقام معظم رهبری فرمودند موضوع وحدت یکی از گفتمان‌های اصلی نظام ما است و هرچند ممکن است در منطقه گفتمان دیگری نیز وجود داشته باشد، اما مشرب ما را تغییر نمی‌دهد.

گفتنی است؛ اولین برنامه رئیس مجلس در شهر ارومیه حضور در گلزار و شهدای ادیان دین به مقام والای شهدا بود.   

یکی از مهمترین برنامه‌های رئیس مجلس در سفر یک روزه به استان آذربایجان غربی حضور در گردهمایی علما و روحانیون شیعه و سنی با عنوان وحدت و امنیت است که در محل مصلی امام خمینی این شهر برگزار می‌گردد.
 
اولین جلسه رسمی رئیس مجلس در شهر ارومیه دقایقی پیش با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، تمام 12 نماینده استان آذربایجان غربی و اعضای شورای تامین این استان در ساختمان استانداری ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار