سایت استرالیایی هرالدسان؛

ملبورن‌ برای فوتبال ایران تداعی کننده خاطرات خوش است

سایت استرالیایی هرالدسان‌ به پیروزی تیم ملی ایران مقابل تیم فوتبال استرالیا در سال 1997 و راهیابی به بازیهای جام جهانی اشاره کرد و نوشت: فوتبال ایران از ملبورن خاطرات خوشی ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه  خبرنگاران به نقل از هرالدسانHerald sun ، استرالیایی‌ها هرگز نمی‌توانند خاطره تلخ سال 1997 و تساوی 2 بر2 تیم فوتبال کشورشان مقابل ایران را فراموش کنند این بازی سرنوشت ساز در ملبورن‌ برگزار شده و ایران با احتساب گل زده در خانه حریف موفق شد به بازی‌های جام جهانی 1998 فرانسه راه یابد.
 
 سایت استرالیایی با اشاره به همین مطلب نوشت: هر چند 29 نوامبر 1997 برای فوتبال استرالیا روز خوبی نبوده و همه ما را ناامید کرد اما فوتبال ایران توانست خاطره خوشی از شهر ملبورن برمی‌گردد و درچارچوب‌ بازی‌های جام ملت‌های آسیا‌ در اولین دیدار به مصاف تیم فوتبال بحرین می‌رود.
 
جالب آنکه استادیوم‌ محل برگزاری‌ دیدار ایران- بحرین فقط 250 متر با استادیوم دیدار سال 97 میان تیم‌های ایران – استرالیا‌ فاصله دارد و انتظار می‌رود فوتبال ایران بار دیگر بتواند خاطره خوشی از این شهر برای خود رقم بزند.
 
علیرضا جهانبخش‌ مهاجم توانمند فوتبال ایران در بازی سال 1997 فقط 5 سال سن داشت.
 
وی در مورد تکرار خاطره شیرین ملبورن گفت: در آن زمان فقط یک بچه‌ بودم و همراه با خانواده‌ام از طریق تلویزیون بازی را تماشا کردم حالا امیدوارم بار دیگر در همین شهر شرایطی را فراهم سازم تا همه فوتبال دوستان کشورم را خوشحال کرده و یک پیروزی شیرین به آنان هدیه کنم.
 
هر چند استرالیا در سال 2006 به جمع اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوست اما دو تیم فوتبال استرالیا و ایران از همان سال 1997 تاکنون دیگر با یکدیگر هیچ بازی انجام ندادند.
 
ایران هم از آن زمان تاکنون فقط یک مرتبه در خاک استرالیا بازی انجام داد که آن هم به دیدار تدارکاتی مقابل تیم ملی عراق در سیدنی طی هفته گذشته بر می‌گردد.
 
استان لازاریدیس بازی‌های ملی خود را به عنوان مدافع چپ تیم فوتبال استرالیا را در همان بازی 17 سال قبل مقابل ایران آغاز کرد.
 
وی در مورد تیم فوتبال ایران گفت: در آن زمان هم ایران یک قدرت برتر در فوتبال آسیا محسوب می‌شد. به یاد دارم برای اولین مرتبه 100 هزار تماشاچی به استادیوم آمدند تا شاهد راهیابی فوتبال استرالیا به بازیهای جام جهانی باشند اما دو گلزن حرفه‌ای ایران علی دایی و خداداد عزیزی کار را برایمان دشوار کرده بودند.
 
هر چند علی دایی در این بازی گلزنی نکرد اما او بود که پاس گل را به عزیزی داد.
 
برایم باورکردنی نیست از آن بازی 17 سال می‌گذرد، در هر حال خوشحالم این فرصت پیش آمد تا با تیم فوتبال ایران بازی  کنم. امیدوارم در بازی‌های جام ملت‌های آسیا باز هم تیمهای فوتبال استرالیا و ایران به هم برخورد کنند. فرصت خوبی است تا این بار ما تیم ایران را شکست دهیم.
انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، ملبورن ، خوشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار