لس‌آنجلس‌تایمز به نقل از یک شخص نزدیک به مذاکرات:

اکنون زمان تصمیم‌گیری درباره گام‌هایی نهایی در مذاکرات هسته‌ای فرا رسیده است

روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز به نقل از یک شخص نزدیک به مذاکرات نوشت: اکنون زمان تصمیم گیری درباره گام‌هایی نهایی در مذاکرات هسته‌ای فرا رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز در مطلبی به قلم "پل ریشتر” نوشت: ملاقات های سطح بالا در ژنو در روزهای آینده محکی خواهد بود که آیا ایران مایل است در مذاکرات بین المللی به تاخیر افتاده  درباره برنامه هسته ای اش انعطاف پذیری جدیدی از خود نشان دهد یا نه.

درحالیکه فقط شش هفته تا ضرب الاجل بعدی در این مذاکرات باقی است،‌ جان کری وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پایتخت سوئیس ملاقات خواهد کرد. تیم های مذاکره کننده آمریکا و ایران از روز پنجشنبه تا شنبه ملاقاتهایی خواهند داشت و در روز یکشنبه دیپلماتهای هر هفت کشور شرکت کننده در مذاکرات جلسه نهایی را برگزار خواهند کرد.

این مذاکرات سال گذشته دو بار تمدید شد. 

این روزنامه نوشت یک شخص نزدیک به مذاکرات که به علت حساسیت مسئله خواست نامش فاش نشود، گفت: امید می رود که اکنون امکان تصمیم گیری درباره گام هایی نهایی فرا رسیده باشد.

کری روز شنبه در مونیخ با سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان که برای چند دهه نقش میانجی را بین آمریکا و ایران در مورد مسئله هسته ای داشته است، ملاقات کرد.

قدرت های جهان پس از ناکامی در رسیدن به توافق تا ضرب الاجل ماه نوامبر،‌ گفتند که امیدوارند تا ماه مارس در مورد  اصول به توافق برسند و جزئیات مربوط را تا پایان ژوئن نهایی کنند. انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه دیگر کشورهای شرکت کننده در این مذاکراتند.
کری اعلام کرد امکان حصول توافق قبل از ضرب الاجل مقرر وجود دارد. اما اوباما رئیس جمهور و دیگر مقامات آمریکا درباره این مسئله موضعی محتاطانه تر داشته اند.

در تیم آمریکایی نه تنها وندی شرمن مذاکره کننده ارشد بلکه ویلیام برنز معاون سابق وزیر خارجه و جاکوب سولیوان مقام ارشد سابق امنیت ملی در کاخ سفید حضور خواهند داشت. 





انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار