اردبیل؛

پسته ارشق مشگین شهر وارد بازار شد

خدابخش استاندار اردبیل گفت: امسال پسته ارشق که به همت کشاورزان این منطقه تولید شده بود جهت فروش وارد بازار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ تولید پسته در کمتر جای کشور اتفاق می افتد و برای تولید این محصول باید شرایط آب و هوایی و زمینهای باغی مغایر با این محصول باشد. پسته علاوه بر اینکه راندمان مصرف آبی پایینی دارد می تواند درآمد خوبی برای کشاورزان منطقه داشته باشد.

استان اردبیل یکی از قطبهای مهم کشاورزی کشور محسوب می شود ولی در سالهای گذشته محصول پسته در استان تولید نمی شد ولی امسال پسته نیز به محصولات کشاورزی استان افزوده شده است.

ارشق بهترین منطقه برای کشت پسته است

به گفته ظاهر نوری بخشدار ارشق مشگین شهر منطقه ارشق بهترین منطقه برای کشت پسته محسوب می شود و به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و مرغوبیت اراضی این منطقه تولید پسته در ارشق موفقیت آمیز بوده است.

منطقه ارشق به دلیل داشتن آب و هوای مناسب در طول سال و پتانسیل بالای کشاورزی منطقه مناسبی برای کشت درختان میوه از جمله پسته بشمار می رود و این منطقه در آینده می تواند به قطب تولید میوه و پسته در استان و کشور تبدیل شود.

پسته یکی از محصولات کشاورزی باارزشی است که بیشتر در منطقه رفسنجان تولید می شود و این منطقه بعنوان قطب تولید پسته کشور است و رفته رفته تولید پسته در دیگر مناطق کشور همچون ارشق مشگین شهر رواج یافته است.

کشت محصولات باراندمان آبی پایین در استان گسترش می یابد

سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به مصرف بالای آب در بخش کشاورزی باید تولید محصولات باراندمان آبی پایین در استان گسترش یابد.

یکی از بخشهایی که بیشترین مصرف آب در کشور را به خود اختصاص داده است بخش کشاورزی است که متاسفانه مقدار زیادی از آب در این بخش بصورت سنتی به هدر می رود و باعث کاهش آبهای زیرزمینی می شود.

منطقه ارشق مشگین شهر یکی از مناطقی است که بشدت از بحران بی آبی رنج می برد و تولید محصول پسته در این منطقه بدلیل راندمان آبی پایین بهترین روش برای توسعه بخش کشاورزی و مقابله با بحران بی آبی در منطقه است.

کشاورزان منطقه ارشق مشگین شهر که چند سالی است به کشت و تولید محصول پسته روی آورده اند با توجه به موفقیت آمیز بودن کشت این محصول از تولید محصول پسته رضایت کاملی دارند.

بیش از هزار نهال پسته در منطقه ارشق مشگین شهر توزیع شده است

بخشدار ارشق مشگین شهر با اشاره به موفقیت آمیز بودن تولید پسته گفت: امسال بیش از هزار اصله نهال پسته در منطقه ارشق توزیع شده است.

پسته یکی از محصولات استراتژیک کشور است که علاوه بر نیاز داخلی بازار کشور در بازارهای جهانی نیز مشتریان خاصی دارد بی شک با گسترش تولید محصول پسته در استان می توان علاوه بر تامین پسته مورد نیاز کشور این محصول را به کشورهای همجوار صادر کرد و با تولید این محصول می توان نقش اساسی در کاهش بحران آب نیز ایجاد کرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مشگین ، شهر ، پسته ، ارشق ، وارد ، بازار ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.