با پرهیز از این کار خطر عارضه‌های مغزی را کاهش دهید

پرهیز از استعمال سیگار، خطر بسیاری از عارضه‌های مغزی را تا حدود نصف کاهش داده و از تشدید این نوع عارضه‌ها نیز به میزان زیادی جلوگیری می‌کند.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، چاقی و اضافه وزن، مصرف چربی زیاد و ورزش نکردن، چهار عامل عمده در بروز بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیایت و بیماری‌های مغزی است. 

وی با اشاره به نقش سیگار در افزایش خطر عارضه‌های مغزی، تاکید کرد: پرهیز از استعمال سیگار، خطر بسیاری از عارضه‌های مغزی را تا حدود نصف کاهش داده و از تشدید این نوع عارضه‌ها نیز به میزان زیادی جلوگیری می‌کند. 

رستگاری گفت: براساس شواهد موجود و بررسی‌های انجام شده، اغلب افرادی که دچار سکته‌های مغزی می‌شوند، حداقل یکی از عادت‌های نادرست نظیر استعمال سیگار و سایر دخانیات و یا عادت غذایی بد نظیر مصرف زیاد قند، چربی و نمک را داشته‌اند. 

وی اظهار داشت: افرادی که سیگار نمی‌کشند، علاوه براینکه قدرت حافظه و یادگیری بهتری دارند، کمتر دچار آسیب سلول‌های مغزی و بروز سکته مغزی می‌شوند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: سیگار ، مغز ، یادگیری ، قلب ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار