برگزاری تظاهرات ضد اسلامی در آلمان

جنبش ضد اسلامی "پگیدا" در آلمان قرار است امروز دوشنبه تظاهراتی را در شهر درسدن برگزار نماید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این خبرگزاری گزارش داد که جنبش ضد اسلامی "پگیدا " آلمان قرار است امروز دوشنبه تظاهراتی را در "درسدن" آلمان برگزار کند و این جنبش امیدوار است تا با استفاده از حملات گروه‌های رادیکالی در فرانسه بتواند تعداد بیشتری را در راهپیمایی امروز خود با خود همراه کند.
جنبش پگیدا (اروپایی‌های میهن پرست علیه اسلامی سازی غرب) از اول ماه اکتوبر، هر دوشنبه علیه اسلام و افرادی که خواهان پناهندگی هستند، تظاهرات هایی را برگزار کرده اند.

 قرار است معترضان در راهپیمایی امروز خود به احترام قربانیان حملات پاریس یک دقیقه سکوت نمایند.

پس از حملاتی که به دفتر مجله فکاهی "شارلی ابدو" شد و طی آن 12 تن کشته شدند، بلافاصله جنبش "پگیدا" در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: اسلامگراهایی که به مدت 12 هفته پگیدا درباره آنها هشدار داده بود، امروز در فرانسه به اثبات رساندند که آنها با دموکراسی بیگانه اند.

این جنبش در ادامه گفت: این افراد به خشونت و کشتار روی آوردند؛‌آیا ما باید منتظر چنین وقائع دردناکی در آلمان نیز باشیم؟

از سوی دیگر نیز روز شنبه حدود 35 هزار نفر در درسدن آلمان علیه جنبش ضداسلامی پگیدا و در دفاع از جامعه باز و آزاد تظاهرات کردند و قرار است امروز نیز به خیابان بیایند.

همچنین در برلین نیز گروه های هوادار" نه به پگیدا، نه به نژاد پرستی" نیز تظاهرات خواهند کرد.

گفتنی است، امروز قرار است" آنگلا مرکل "صدر اعظم آلمان که از جنبش پگیدا به شدت انتقاد کرده است، با همتای ترکیه ای خود "داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه دیدار نماید.

طبق اعلام روزنامه های ترکیه ای، داود اوغلو نخست وزیر ترکیه از مرکل قرار است تا درخواست کند که اقدمات ملموسی برای متوقف ساختن احساسات ضداسلامی در آلمان به انجام برساند.

گفتنی است، آلمان 81 میلیون جمعیت دارد که 3 میلیون از آنها از نژاد ترکیه ای هستند و تقریبا اکثریت گروه مسلمان آلمان را که حدود 4 میلیون برآورد می‌گردد را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار