علی‌لو در گردهمای اصناف و بازاریان:

مبارزه با فساد اقتصادی باید در عمل مشخص شود

گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور علی لو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، علی‌لو ضمن خشنودی از قرار گرفتن در جمع بازاریان متدین تهران اظهار داشت: کشور ما اکنون در مقطع بسیار حساسی قرار دارد، مقطعی که از آن به عنوان دوره گذر یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در برهه اولیه تشکیل انقلاب تحت رهبری حضرت امام (ره) و بعد از آن نیز تحت ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای قرار داریم، افزود: بعد از صدر اسلام این برای دومین بار در تاریخ است که چنین حکومتی بر پایه اسلام ناب محمدی تشکیل شده است آنهم در شرایطی که ابرقدرتها سعی بر ایجاد یک دهکده جهانی داشتند و در واقع دین و اسلام در یاس و ناامیدی بسر میبرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در 36 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است دشمنان از همان ابتدا با ترورها و بعد ایجاد جنگ تحمیلی سعی بر براندازی نظام ما را داشتند. اگر یک سوم ترورهای اول انقلاب در هر کشور دیگری انجام می شد،حکومت آن کشور ساقط می گردید. اما بحمدا... نظام ما استوارتر شد.

علی‌لو با بیان اینکه جنگ تحمیلی جنگی نابرابر بود که همه دنیا در یکطرف و ایران در طرف دیگر بود، تصریح کرد: ما از 17 کشور اسیر داشتیم، تمام امکانات کشورهای غربی در اختیار عراق بود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، اما به لطف خداوند متعال و رهبری حضرت امام(ره) ما به آنچنان عظمتی رسیدیم که صدام عاجزانه در تلویزیون کشور عراق حاضر شد و از پذیرش تمامی شرایط ایران برای پایان جنگ خبر داد.

علی لو در ادامه در خصوص شرایط بعد از جنگ تحمیلی اظهار داشت:دشمنان وقتی مشاهده نمودند از این راهها نمی‌توانند به ما ضربه بزنند رو به تهاجم فرهنگی آوردند آنچنان که نتانیاهو با صدای رسا اعلام کرد برای به زانو درآوردن ایران، مواد مخدر و سی‌دی‌های مبتذل باید به داخل ایران برسد.

وی به هشدارهای مقام معظم رهبری در اینباره اشاره کرد و گفت: بعد از مدتی معظم‌له از شبیه خون فرهنگی و در ادامه به ناتوی فرهنگی اشاره نمودند. این اشارات یعنی یک جنگ فرهنگی تمام عیار بر علیه ایران در حال انجام است که مسئولین باید مراقب باشند. چند صد سایت در فضای مجازی با حمایت آمریکا و اسرائیل بر ضد ایران در حال فعالیت هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حضور مقتدرانه رهبری باعث دلگرمی ما است، خاطرنشان کرد: ایشان آنچنان با تدبیر و قدرت عمل نموده‌اند که در هفته گذشته سه خبرگزاری مهم دنیا از شجاعت، هوش، ذکاوت و به روز بودن معظم له صحبت میکردند و گزارش‌هایی در این خصوص ارائه نموده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه جنگ دیگری که امروز در کنار هجوم فرهنگی به کشور اسلامیمان ایجاد شده است،جنگ اقتصادی است، گفت: درکنار تحریم‌ها ببینید وضعیت نفت را به چه روزی درآورده اند. متاسفانه در اتاق فکر آمریکاییها اشخاصی هستند که در گذشته در این کشور دارای مسئولیت بودند و هرچه دلسوزان انقلاب فریاد زدند مسئولین وقت توجه نکرند. آنها افراد خود فروخته‌ای هستند که فقط برای ضربه زدن به نظام اسلامی ما قدم بر میدارند و دست در دست استکبار جهانی در حال فعالیت ضد ایرانی هستند.

وی اضافه کرد: روزی آمریکائیها اعلام کردند که اگر بنزین در ایران تحریم شود و صفوف ماشینها در پمپ بنزینها در معرض دید جهانیان قرار گیرد ،میتوان به ایران ضربه زد، اما یک ایرانی با تدبیر توانست فرمولی را ارائه کند که وقتی صحبت از قطعی بودن تحریم بنزین شد ما توانستیم در پالایشگاههای خود بنزین تولید نماییم. البته این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که در دولت کنونی بنا بر چه اصلی این بنزین که آنزمان کشور را از چالش نجات داد ،مورد انواع تهمتها قرار گرفت و تقریبا از چرخه تولید خارج شد.

علی‌لو با بیان اینکه چگونه است که در سمینار مبارزه با مفاسد اقتصادی فقط حرف زده می‌شود و از عمل خبری نیست، گفت: وقتی رهبر انقلاب در ابتدای این سمینار آن مرقومه را ارسال مینمایند یعنی منتظر عمل نمودن مسئولین هستند نه برگزاری سمینار و سخن گفتن در مورد مفاسد اقتصادی.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضرت آقا استراتژی اقتصاد مقاومتی را تبیین نموده‌اند، برای اجرای این نوع اقتصاد، برگزاری سمینار و همایش نتیجه نخواهد داد بلکه باید وسط میدان آمدن و عملا کار نمود. ما در تاریخ خودمان و در اوج نهضت مشروطه آن بیانیه بسیار مهم توسط برخی از علما را داریم که مردم با تاسی از آن بیانیه و پیمان نامه، در شرایطی که دولت صالحی هم در راس حکومت نبود، توانستند بیگانگان و به خصوص انگلیسیها را به خاک سیاه بنشانند.
 
وی اضافه کرد: در این بیانیه که به کوشش آيت الله فشاركي با همکاری 13 تن از علمای دیگر به نامهای  آقا نجفی اصفهانی، حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی، آیت الله ابوالقاسم دهکردی، شیخ مرتضی ریزی، میرزا محمدتقی مدرس، سیدمحمدباقر بروجردی، میرزا محمد مهدی جویباره‌ای، میرزا ابوالقاسم زنجانی، آقامحمدجواد قزوینی و رکن‌الملک شیرازی اعلام شد ،آمده است: این خدام شریعت مطهره با همراهی جناب رکن‌الملک، متعهد و ملتزم شرعی شده‌ایم که مهماامکن بعد ذلک تخلف ننماییم، فعلا ۵ فقره‌است: اولاً: قبالجات و احکام شرعیه از شنبه به بعد روی کاغذ ایرانی بدون آهار نوشته شود. اگر بر کاغذهای دیگر نویسند، مهر ننموده و اعتراف نمی‌نویسیم. قباله و حکمی هم که روی کاغذ دیگر نوشته بیاورند و تاریخ آن بعد از این قرارداد باشد، امضا نمی‌نماییم. حرام نیست کاغذ غیر ایرانی و کسی را مانع نمی‌شویم؛ ماها به این روش متعهدیم.
ثانیا: کفن اموات، اگر غیر از کرباس و پارچه اردستانی یا پارچه‌های دیگر ایرانی باشد، متعهد شده‌ایم برآن میت، ماها نماز نخوانیم. دیگری را برای اقامه صلوه بر آن میت بخواهند ماها را معاف دارند. ثالثا: ملبوس مردانه جدید، که از این تاریخ به بعد دوخته و پوشیده می‌شود، قرار دادیم مهما امکن، هر چه بدلی در ایران یافت می‌شود، لباس خودمان را از آن منسوخ نماییم و منسوخ غیرایرانی را نپوشیم و احتیاط نمی‌کنیم و حرام نمی‌دانیم لباس‌های غیرایرانی را، اما ماها ملتزم شده‌ایم حتی‌المقدور بعد از این تاریخ ملبوس خود را از منسوج ایرانی بنماییم. تابعین ماها نیز کذلک و متخلف توقع احترام از ماها نداشته باشد. آنچه از سابق پوشیده و داریم و دوخته، ممنوع نیست استعمال آن. رابعا: مهمانی‌ها بعد ذلک ولو اعیانی باشد، چه عامه، چه خاصه، باید مختصر باشد یک پلو و یک خورش و یک افشره. اگر زاید بر این کسی تکلف دهد، ماها را به محضر خود وعده نگیرد. خودمان نیز به همین روش مهمانی می‌نماییم. هر چه کمتر و مختصرتر از این تکلف کردند، موجب مزید امتنان ماها خواهد بود. خامسا: وافوری اهل وافور را احترام نمی‌کنیم و به منزل او نمی‌رویم زیرا که آیات باهره:«إِنَّ الْمُبَذِّرِینَ کَانُوا إِخْوَانَ الشَّیَاطِینِ» «وَلا تُسْرِفُوا اِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ» «وَلا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَی التَّهْلُکَه» و حدیث «لاضرر و لاضرار» ضرر مالی و جانی و عمری و نسلی و دینی و عرضی و شغلی آن محسوس و مسری است و خانواده‌ها و ممالک را به باد داده. بعد از این هر که را فهمیدیم وافوری، به‌نظر توهین و خفت می‌نگریم.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اکنون که دولت ما اسلامی است و افراد مومنی بر سر کار هستند، باید بهتر از آن موقع و به اقتضای زمان فعلی بتوانیم به چنین موفقیتهایی دست یابیم، خاطرنشان کرد: همانگونه که عرض کردم برخی چوب لای چرخ می‌گذارند. آمریکاییها و غرب اگر فکر داشتند بجای هزینه نمودن برای ایجاد داعش روی این افراد سرمایه گذاری بیشتری می‌کردند.

وی تصریح کرد: در گذشته و هنگام پیروزی انقلاب بازاریان متعهد و متدین ما برای آنچه که به عنوان آرمان اصلی خود انتخاب کرده بودند با تعطیلی واحدهای کسبی خود در حمایت از اسلام و قرآن و ولایت توانستند پایه های اصلی انقلاب اسلامی را بریزند.

علی‌لو خاطرنشان کرد: امروز دولتمردان ما باید با تاسی از چنین حرکاتی سعی نمایند در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری با همان اراده از این دوره بحرانی عبور نماییم و دنیا را که تشنه اسلام است را سیراب نماییم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار