قم؛

بزرگداشت شهید نواب صفوی در قم /تبدیل آرامستان های قم به باغ مزار

بزرگداشت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ؛ جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید وامورایثارگران استان قم در جمع خبرنگاران گفت:یادواره شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام با همکاری شهرداری قم برگزار می شود.

وی ادامه داد:فدائیان اسلام در پیروزی انقلاب بسیار جانفشانی کردند که شهید نواب صفوی ازپیشگامان این حرکت بود.

هاشمی با اشاره به شخصیت نواب صفوی افزود:نسبت به جذب جوانان برای مبارزه با رژیم ستم شاهی پیشگام بود و همیشه همراه وهمگام با امام بود ودر مبارزه با انگلیس و ملی شدن صنعت نفت تاثیر بسزایی داشت.

درادامه محمد دلبری شهردار قم نواب صفوی را آغازگر و موسس جمعیت فدائیان اسلام دانست وافزود:این جمعیت و شهدا نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی ادامه داد:خون شهدا و فداکاری های جانبازان منجر به آرامش امروز در کشور است و توفیق خدمت به کشور را پدا کرده ایم.

دلبری بیان کرد:با توافق مدیریت شهری و بنیاد شهید وامور ایثارگران زنده نگه داشتن یاد شهدا و فداکاری های ایشان در برنامه کاری قرار گرفته است که اولین برنامه یادواره شهید کلهری بود.

وی ادامه داد:با توجه به وجود مقبره شهید نواب صفوی در آرامستان وادی السلام برنامه ریزی شده است که در روز5 شنبه از ساعت 8 و 30 صبح با حضور سرلشگر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوري اسلامي ايران که از سوی مقام معظم رهبری مامور شده اند در سالن همایش های شهرداری برگزار می شود.

شهردار قم نیز ازآمادگی ساخت مقابر شهدا در آمارستان ها خبرداد و تشریح کرد:در حال توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه هستیم که بتوانیم آنها را به باغ مزار تبدیل کنیم و همشهریان با آرامش بیشتری در انجا حضور پیدا کنند و محلی برای تذکر وپند گیری گردد.

شهيدان نواب صفوی و یارانش در دوران رژيم ستمشاهی با دعوت حوزه‌ها به حضور در عرصه سياسی كشور، ايجاد ايده تشيع انقلابی و با هدف تشكيل حكومت اسلامی و تدوين قانون اساسی كشور براساس آموزه‌های قرآن دست به مبارزه با رژيم شاه زدند.
 
آنها معتقد بودند روحانيون بايد سكوت در مقابل حكومت را كنار بگذارند، حكومت اسلامی جايگزين مشروطه و حكومت غربگراها شود و جنبش‌های انقلابی مسلمان در سراسر جهان متحد شوند.
 
تدوين قانون اساسی براساس آموزه‌های قرآن و دين اسلام از برجسته‌ترين تفكرات اين گروه محسوب می‌شد.
 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: شهید ، نواب صفوی ، یادواره ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.