تحلیلگر ترک:

ترکیه؛ کشتی که مسیر خود را گم کرده است

رئیس بخش روابط بین الملل دانشگاه فنی ترکیه با تشبیه ترکیه به یک کشتی که مسیر خود را گم کرده تاکید نمود ارزش های اجتماعی در ترکیه به دلیل فسادی که دولت حزب عدالت و توسعه مرتکب می شود 180 درجه وارونه شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛پروفسور حسین باغچی رئیس بخش روابط بین‌الملل دانشگاه فنی ترکیه که در سومین کنفرانس روشنفکران ترک و روس در ترکیه صحبت می‌کرد، می‌نویسد: اقدامات مفسدانه در ترکیه کم کم به عادتی اجتماعی تبدیل شده و موجودیت اخلاقی جامعه را به شدت با خطر مواجه می‌سازد.

باغچی با اشاره به اینکه شرایط کنونی ترکیه در سایه اوضاع نامطلوب ارزش های اجتماعی در ان نوید بخش آینده ای خوب نیست، افزود: نه تنها غرب بلکه جهان اسلام و دنیای عرب نیز از تحولات جاری در ترکیه نگرانند و نسبت بدان واکنش نشان می‌دهند.

گفتنی است حزب "جمهوری خلق" ترکیه نیز تاکید نمود ترکیه در سایه حکومت اردوغان با سرعت به سمت دیکتاتوری وحشتناک پیش می رود، بویژه آنکه این حکومت اولین کشوری در جهان به شمار می رود که روزنامه نگاران را به شدت سرکوب می کند؛ به نحوی که در حال حاضر بیش از 76 روزنامه نگار در زندان های ترکیه به سر می‌برند.

همچنین رضا تورمین قاضی سابق در دادگاه حقوق بشر اروپا و یکی از اعضای کمیته پارلمانی تحقیق در مسائل فساد و رشوه خواری اشاره نمود مقامات ترکیه با تمام قوا واقعیت های جامعه را تغییر می دهند و سعی در وارونه سازی حقیق در نزد افکار عمومی ترکیه پیش از آغاز انتخابات پارلمانی این کشور دارند.

گفتنی است، "هالوک کوچ" معاون رئیس حزب "جمهور خلق" ترکیه نیز اخیرا از اقدامات مفسدانه حکومت حزب عدالت و توسعه در ترکیه پرده برداشته بود و لیست جدیدی از اسامی نزدیکان دولت که با پارتی بازی در آزمون استخدامی کارمندان دولتی پذیرفته شده بودند ارائه داد.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار