برای پیشگیری از پوسیدگی دندان به فکر جایگزین‌های موقت باشید

برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها بهتر است علاوه بر مسواک و خمیردندان، به فکر جایگزین‌های موقت نیز بود که از جمله این جایگزین‌ها می‌توان به برخی از مواد غذایی اشاره کرد.

مهیار قیوم‌آبادی دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مسواک زدن اقدامی بسیار مناسب و لازم است که البته در کنار آن، بهتر است از سایر روش‌ها نیز برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها بهتر است علاوه بر مسواک و خمیردندان، به فکر جایگزین‌های موقت نیز بود که از جمله این جایگزین‌ها می‌توان به برخی از مواد غذایی اشاره کرد.

قیوم‌آبادی، با اشاره به تحقیقاتی که تاکنون در خصوص تأثیر مواد غذایی مختلف بر روی دندان‌ها صورت گرفته است، تأکید کرد: آجیل از مهمترین موادی است که می‌تواند در دهان مواد قلیایی تولید کرده و اسیدهای حاصل از باکتری‌ها را خنثی کند و از این طریق احتمال پوسیدگی دندان‌ها را کاهش دهد.

وی گفت: پنیر نیز می‌تواند اسید ناشی از باکتری‌ها را خنثی کرده و از این طریق به کاهش احتمال پوسیدگی دندان‌ها کمک کند.

قیوم‌آبادی افزود: برخی از آدامس‌ها به ویژه آدامس‌هایی که حاوی مواد قلیایی هستند نیز با خنثی کردن اثر اسیدی ناشی از باکتری‌های پوسیدگی‌زا، از بروز پوسیدگی دندان تا حدودی پیشگیری می‌کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دندان ، پوسیدگی ، مسواک ، باکتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار