عضو شورای قیمت‌گذاری لپ‌تاب، تبلت و گوشی‌های همراه مطرح کرد:

ضرورت تعامل دوسویه فعالان اقتصادی و دولت برای سیاستگذاری غیرنفتی

عضو شورای قیمت‌گذاری لپ‌تاب، تبلت و گوشی‌های همراه در واکنش به کاهش قیمت سبد نفتی اوپک به حدود 45 دلار در هر بشکه گفت: با توجه به تکیه اصلی اقتصاد بسیاری از کشورها به نفت، فعالان اقتصادی در بازار سرمایه به خصوص بازار کامپیوتر باید با تعامل دوسویه با دستگاه اجرایی، سیاست‌های غیرنفتی اتخاذ کنند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، در خصوص کاهش قیمت سبد نفتی به 45 دلار در هر بشکه اظهار کرد: در شرایط کنونی بسیاری از کارشناسان این اتفاق را نوعی تهدید برای فعالیت‌های اقتصادی و بازار سرمایه کشورهایی مانند ایران عنوان کردند و این در حالی است که می‌توان نگاهی فرصت آمیز به این مساله داشت.


وی ادامه داد: علیرغم سهم کم ایران نسبت به کشورهای عربستان و روسیه در تولید نفت این اتفاق ناخودآگاه اقتصاد کشورمان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.


محمدی با یادآوری تکیه کشور بر اقتصاد تک محصولی و فرمایشات رهبری مبنی بر خروج از این نوع اقتصاد، خاطرنشان کرد: می‌توان بروز این اتفاق را به فال نیک گرفت و با در نظر گرفتن راهبردی خردمندانه، رونق بازار سرمایه و محصولات داخلی را از دریچه‌ای دیگر دنبال کرد.


این عضو شورای قیمت‌گذاری لپ‌تاب، تبلت و گوشی‌های همراه در ادامه به تحریم‌های علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: بعید نیست کاهش قیمت نفت از دیگر تدابیر و توطئه‌های علیه کشورمان باشد تا بتواند بر فشار تحریم‌ها افزوده و وضعیت اقتصادی را مختل کند اما یکی از راه‌های مقابله با تمام این موارد معطوف شدن به تولید داخل و حتی مونتاژ قطعات کامپیوتری محصول کشورهای دیگر در داخل کشور، خواهد بود که باید برای آن سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.


به گفته وی، کاهش شدید قیمت نفت در اوپک سبب می‌شود تا بازار اصناف مختلف به خصوص صنف رایانه تحت تاثیر قرار گیرد اما با برگزاری جلسات با فعالان بزرگ اقتصادی و پیدا کردن راه چاره‌ای به صورت جمعی می‌توان با این تهدید مانند فرصت برخورد کرد و از آن بهره برد.


محمدی در پایان بر ضرورت همکاری دو سویه دولت و فعالان اقتصادی نیز تاکید کرد و گفت: این امر به تنهایی محقق نمی‌شود و به اهرم دستگاه اجرایی نیاز دارد تا بتوان سیاستگذاری غیرنفتی را آغاز کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت گذاری ، لپ تاب ، گوشی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار