حاج منصور ارضی در مراسم زیارت عاشورا؛

می‌گویند مداح‌ها وحدت را به هم می‌زنند/ تا اینجا هم از همه حقوقمان گذشته ایم

این همه بزرگان دین ما می‌فرمایند کسی نگفته از شیعیان و یا اهل تسنن از حقوقشان بگذرند. همین که با هم باشند نتیجه می‌دهد و الان نتیجه را در عراق می‌بینید...

 به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،مراسم سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا توسط حاج منصور ارضی سه شنبه در حسینیه صنف لباسفروشهای تهران برگزار شد.

سخنان حاج منصور ارضی در زیارت عاشورا 23 دی 93 ماه در حسینیه صنف لباس فروشها را بخوانید؛
_ در رابطه با دعای بیست و نهم از دعاهای حوائج دنیا و آخرت در مفاتیح الجنان دارد که اگر کسی بخواند حاجتش داده می‌شود.عرض کردیم که در این دعا از خدا زیباترین نکات را درخواست می‌کنیم،"اَللَّهُمَّ اِنّی اَسْئلُکَ قوْلَ التَّوَّابینَ" اصلا خود این درخواست زیباست. شما خیلی وقت‌ها توبه می‌کنید ولی توبه‌ی ما در مسیر توابین نیست یک ساعت بعد، یک روز بعد توبه مان را می‌شکنیم. توابین کسانی هستند که دیگر به سمت گناه برنگشتند اینها ارزش پیدا کردند. اگر کسی در مسیر الی الله اینگونه باشد به حقیقت می‌رسد.کسی هم که توبه نکند چگونه قبول شود؟ الان کسی ظاهری می‌آید و می‌گوید من غیبت شما را کرده ام عذر خواهی هم می‌کنم و شما هم می‌گویید بخشیدم ولی دیگر غیبت نکن،گناه کبیره است.حالا می‌بینید بعضی‌ها گناه می‌کنند واصلا به وادی توابین وارد نمی‌شوند، واقعا باید بترسیم.

واقعاً از فضل پدر تو را چه حاصل!
بعضی‌ها کم سوادند وباید برایشان یادآوری کرد:در تاریخ خوانده اید وحشی (قاتل حمزه سیدالشهداء) آمد خدمت پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، مرکب حسنین (علیهما السلام) شد امام حسن (ع)و امام حسین(ع) را که کودک بودند روی دوش خود قرار داد) و گفت من اشتباه کردم و توبه کرد پیامبر(ص) هم او را بخشید ولی فرمود تا آخر عمر نمی‌خواهم ببینمت. وحشی را اینطوری بخشید. حالا نگاه کنید اینها (سران فتنه) نه تنها جنایت کردند بلکه خوراک برای خارجی‌ها فراهم کردند آن وقت توبه هم نکردند!

بعضی‌ها هم می‌گویند اینها اصلا گناه نکردند شما گناه کردید و بی قانونی کردید که اینها را در خانه زندانی کردید! واقعا از فضل پدر تو را چه حاصل! خیلی درد آوراست. اینها تا حالا چک نخورده تو صورتشان، به اسم نماینده مجلس هر حرف اشتباهی که دلشان می‌خواهد می‌زنند. و از هر جا که مشکلی پیدا کرده باشند، حقوقشان کم و زیاد شده باشد اعتباراتشان کم باشد بهانه می‌گیرند. می‌گویند این مداح‌ها همیشه روضه حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌خوانند!و وحدت را به هم می‌زنند، هیچ کسی هم برخورد درست و حسابی با وی نکرد، واقعا ببینید به چه دردهایی گرفتار شدیم.

بعضی‌ها تا روز قیامت دچار لعن می‌شوند
قرار نیست که ما به مذاهب دیگر بگوییم دینمان را هم به شما می‌دهیم و شما بیایید برادر ما بشوید! تا اینجا هم که آمده ایم خیلی است، از همه حقوقمان گذشته ایم. این همه بزرگان دین ما می‌فرمایند کسی نگفته از شیعیان و یا اهل تسنن از حقوقشان بگذرند. همین که با هم باشند نتیجه می‌دهد و الان نتیجه را در عراق می‌بینید.

قول توابین باید در مسیرش و در جایگاهش قرار بگیرد مثلاً شخصی غیبت کسی را کرده است می‌رود حلالیت می‌طلبد اما یکی ضربه به ملت زده است باید به صورت کتبی یا شفاهی در حضور ملت ایران عذر خواهی کند. همچنین باید به سر قبر کسانی که از دنیا رفته اند و از اینها ناراحت بوده اند بروند و استغفار کنند. اینطوری نیست به همین راحتی هم ببخشندشان. اینجاست که در زیارت عاشورا می‌خوانیم؛ «الی یَوْمُ الْقِیَامَة» یعنی بعضی‌ها تا روز قیامت دچار لعن می‌شوند! همان طوری که اسلام تا «یَوْمُ الْقِیَامَة» باقی است.

حرام خواری کاری به اصل و نسب ندارد
خدا نکند کسی حرام بخورد که بجای اینکه از حضرت زهرا (سلام الله علیها) دفاع بکند دفاع از دشمن حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌کند.حرام خواری کاری به اصل و نسب ندارد. ببینید قرآن می‌فرماید " یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَمُخْرِجُ الْمَیِّتِ مِنَ الْحَیِّ" (الانعام، 95) این همان دومیش است. حرف در این است، خدا ان شاءالله ما را از توابین قرار دهد. ما را از آنهایی قرار بدهد که وقتی یک چیزهایی را می‌بینیم به خودمان برسیم نه اینکه حواسمان پرت بشود و بگوییم فلان کس این را گفت فلان نماینده مجلس آن چیز را گفت فلان عالم این را گفت! خودمان را ببینیم این عیب را داریم یا نه؟

  واقعا این دولت رادعا کنید این راهی که مسئولین و دولت دارند می‌روند رو به نابودی کسب وکار و.... است خدا کمکشان کند، خدا عاقبتمان را به خیر کند./س

منبع:عقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۹:۴۰ ۲۵ دی ۱۳۹۳
واقعا حرف دل مارو زد
آخرین اخبار