دبیر ستاد نظارت بر تعرفه‌ها خبر داد

شکایت مردم از 11 پزشک در تهران/4 پزشک محکوم شدند

دکتر جهانگیری گفت: از زمان آغاز فاز سوم طرح تحول سلامت از 11 پزشک در تهران شکایت شده که حکم 4 پزشک توسط دادسرای انتظامی اعلام گردید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ جهانگیری دبیر ستاد نظارت بر تعرفه ها امروز 24 دی در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: نظارت بر مرحله سوم طرح تحول از  1 آبان اجرایی شد که این نظارتها بر ارائه دهندگان خدمات پزشکی،‌موسسات درمانی و سازمان های بیمه گر و تکمیلی شکل گرفت در راستای این نظارتها ستاد کشوری تشکیل شد و در هر استان نیز یک ستاد مخصوص به همان استان شکل گرفت.

وی ادامه داد: ما به دو صورت نظارت‌ها را انجام می دهیم یکی  نظارت فعال که تا به حال 320 مورد بازدید فعال از بیمارستانهای دولتی و خصوصی و مراکز جراحی محدود انجام شده است که از این تعداد مورد 2 هزار و 150 پرونده ایجاد شده است.

جهانگیری با بیان اینکه بیشتر نظارت ما در بعد خدمات بستری است، اظهار کرد: تمام تلاش خود را در نظارت بر خدمات بستری گذاشتیم اگر مشکلاتی هم در خصوص خدمات سرپایی هم باشد طبق پروتکل‌های قبلی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی به نظارتها در استان تهران اشاره کرد و افزود: براساس نظارتها و شکایات صورت گرفته از طرف مردم به سامانه 1690 ،53 مورد پرونده بستری در مراحل اولیه ایجاد شد که از این تعداد 38 پرونده به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی ارجاع شد که از این تعداد 11 مورد در خصوص تخلف پزشکان و 27 مورد در خصوص تخلف بیمارستان‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: از 11 پزشکی که پرونده آنها به دادسرای انتظامی ارجاع شده است حکم 4 پزشک در تهران اعلام شده پرونده 4 پزشک دیگر در حال بررسی است و 3 پزشک هم منع تعقیب برای آنها صادر شده است.

وی به آمار غیر از تهران اشاره کرد و گفت: در کل کشور به غیر از تهران 17 مورد پرونده به دادسرای انتظامی رفته و دو حکم صادر شده است و بقیه موارد در حال بررسی هستند.

وی ادامه داد: از 27 بیمارستانی که از آنها شکایت شده بود طبق بررسیها 5 بیمارستان محکوم شدند که از این بین 4 بیمارستان خصوصی بوده است البته این 4 بیمارستان به دلیل وجه اضافه محکوم نشدند بلکه به دلیل عدم رغایت استاندارد تعرفه‌ای محکوم شده‌اند. همچنین از 27 پرونده مربوط به بیمارستانها 16 بیمارستان منع تعقیب شدند و پرونده 6 بیمارستان در حال بررسی است.

جهانگیری در خصوص مجازات پزشکان متخلف عنوان کرد: پزشکانی که تخلف آنها اثبات شده است در مرحله اول محرومیت سه ماهه از طبابت، جریمه نقدی و درج در پرونده برای آنها اعمال می شود و در صورت تکرار تخلف محرومیت پزشکی از یک سال تا پنج سال برای آنها در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد نظارت بر تعرفه‌ها با اشاره به اینکه میانگین اضافه دریافت در بیمارستان‌های متخلف زیر یک میلیون و در پزشکان زیر 2 میلیون بوده است، خاطر نشان کرد: 2 پزشک متخلف که برای آنها حکم صادر شده است خارج از تعرفه اضافه دریافت نداشته‌اند بلکه پول را در مطب خود اخذ کرده‌اند و این امر باعث محرومیت آنها شده است باید توجه داشت که هدف ما قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار است و نباید جز اعتماد بین پزشک و بیمار ارتباطی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار